TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

NowyMarketing prognozuje rok 2018: OptAd360.com

NowyMarketing prognozuje rok 2018: OptAd360.com
O podsumowanie roku 2017 i prognozy na 2018 poprosiliśmy przedstawicieli wielu marek. Na nasze pytania odpowiedział również Jakub Szczepankowski, Head of Business Development, Członek Zarządu, OptAd360.com.
O autorze
4 min czytania 2017-12-28

Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku.

Najważniejszym wydarzeniem dla nas było osiągnięcie pozycji niezależnego lidera. Jako początkowo niewielki start-up chcieliśmy być niezależni i zdawaliśmy sobie sprawę, że czeka nas sporo pracy. Wiedzieliśmy, że stajemy „w szranki” z dużymi sieciami zajmującymi się sprzedażą powierzchni reklamowej w modelu programmatic, z sieciami, które oprócz zaplecza finansowego mają także własne serwisy należące do dużych grup medialnych. Tak jak zakładaliśmy, w okolicach maja 2017 osiągnęliśmy 2 miliardy żądań reklamowych, co jednoznacznie postawiło nas na pierwszym miejscu w kraju, z największym zasięgiem w Polsce. To umocniło nas w przekonaniu, że cały czas idziemy w dobrym kierunku i że ciężka praca całego zespołu nie poszła na marne. 🙂

Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku

Stałe powiększanie zasięgów i osiągnięcie pozycji lidera to jedno, ale jakość i stale rosnące zyski naszych klientów to inna kwestia. Na przełomie 2 i 3 kwartału odbyła się seria testów u e-wydawców, w których zmierzyliśmy się z naszą konkurencją na jednych z największych niezależnych polskich serwisów, tj. Kwejk.pl i Pikio.pl. Testy jednoznacznie udowodniły, że w porównaniu z naszymi głównymi konkurentami, świadczymy najwyższą jakość usług. W testach pokonaliśmy największych, sieciowych dostawców usługi sprzedaży powierzchni reklamowej w technologii programmatic. Te testy był dla nas bardzo ważne, ponieważ udowodniły, że nie trzeba mieć korporacyjnego zaplecza, aby móc oferować klientom najlepsze i najkorzystniejsze rozwiązania. To było przełomowe wydarzenie w naszej historii, pierwsze tak poważne „zderzenie” z dużymi konkurentami. Rezultat tych testów udowodnił, że jesteśmy po prostu najlepsi, wyniki były tak dobre, że pozyskaliśmy kolejne referencje, dzięki którym rozpoczęliśmy współpracę z innymi wydawcami. Porównując się wtedy do naszej konkurencji można powiedzieć, że to była walka mitycznego Dawida z Goliatem, ale mieszanka sprytu, elastyczności, wiedzy, doświadczenia i zrozumienia potrzeb e-wydawców kolejny raz pokazała, że nasza szanowna konkurencja musi się z nami liczyć. 🙂

Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku

Zdecydowanie najtrudniejszym wyzwaniem dla naszej firmy jest organizacja pracy i funkcjonowania młodego, ale coraz większego biznesu. Jak się okazuje, zapanowanie nad wszystkim w tak dynamicznie rozwijającej się firmie jest sporym sprawdzianem. Nasza firma została założona dwa lata temu. Od początku zaczęliśmy inwestować w zespół. Zatrudnialiśmy i ciągle zatrudniamy kolejne osoby do naszego zespołu i jest to spore wyzwanie, aby nad wszystkim zapanować. Jako założyciele, mamy kontakt ze zdecydowaną większością naszych klientów. Do tej pory sami zajmowaliśmy się pracownikami i sprawami administracyjnymi, ale w końcu „dojrzeliśmy” do zatrudnienia asystentki, którą mamy dopiero od 3 miesięcy, a obecnie nie wyobrażamy sobie pracy bez jej pomocy. 🙂 Wiąże się to z naszą filozofią, że chcemy być najlepsi w Polsce, przy jednoczesnym zachowaniu specyfiki startupu, czyli tej cennej rzeczy, od której zaczynaliśmy. Wiemy, że w rodzinnej, przyjaznej atmosferze lepiej się ludziom pracuje niż w bezdusznej korporacji. Aby utrzymać tę atmosferę i naszą wyjątkowość, razem z Jarkiem Wisłockim staramy się sami nad wszystkim zapanować. Jest to trudne i wymagające. Zwłaszcza że nasza załoga jest wielonarodowościowa, a w przyszłym roku powiększymy nasz zespół do 60 osób. I to jest chyba największe wyzwanie przed nami na następny rok.

Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku

Programmatic rozwija się na całym świecie w stałym tempie. Z ostatniego raportu ZenithOptimedia wynika, że już w 2019 roku na całym świecie budżety reklamowe realizowane w programmatic sięgną prawie 85 mld dolarów. To są zawrotne kwoty, na które już dziś przeznacza się w samych USA 67% budżetów reklamowych. Ale to jeszcze nie wszystko. Prognozy wskazują na znaczący wzrost udziału w torcie budżetowym reklamy display. I to właśnie jest dla nas najciekawszym trendem, który mocno nas interesuje. 🙂 Jak przewidują specjaliści z Zenith, już w 2019 roku zakup reklamy display w modelu programmatic będzie sięgał już 90%. Nie da się ukryć, że to rewelacyjne prognozy dla naszej branży.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?

Obserwując rynek oraz naszych klientów zdecydowanie muszę przyznać, że na rynku internetowych powierzchni reklamowych bardzo dobrze odnajdują się obecnie wydawcy mali i średni. Wcześniej tak nie było. Reklama dystrybuowana w modelu programatycznym cechuje się wysoką skutecznością, dzięki zaawansowanej technologii reklamy są dopasowywane do użytkowników. Dzięki zwiększonej efektywności i lepszemu dopasowaniu do użytkownika budżety marketingowe są realnie przesuwane od wydawców dużych do tych mniejszych. Co bardzo nas cieszy, ponieważ obecnie nawet mali wydawcy mogą spokojnie usiąść do reklamowego tortu – i to już jest rzeczywistość, medialne spółki giełdowe pokazują spadki przychodów z reklamy display, a my zarobimy w 2017 dla naszych e-wydawców 10.000.000 zł więcej niż w 2016 roku, co to tylko potwierdza, że budżety reklamowe za naszym pośrednictwem już trafiają do małych i średnich e-wydawców.

Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?

Czeka nas kolejny pracowity rok. W dalszym ciągu będziemy umacniać pozycję lidera w Polsce oraz kontynuować ekspansję zagraniczną między innymi w Ameryce Południowej, Azji i w Afryce. Na razie na tym ostatnim kontynencie robimy rozpoznanie rynku. 🙂 Poza tym chcemy utrzymać podobną dynamikę wzrostu jak do tej pory. Będziemy celować w 35 mln przychodu na koniec 2018 roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?

Obecnie mamy na pokładzie 9 narodowości, a za niedługo będzie kolejnych 18 pracowników z 9 różnych krajów. Czyli największym wyzwaniem będzie stworzenie międzynarodowej i globalnej firmy. Już teraz organizacja pracy w biurze, zarządzanie firmą i pracownikami z poszanowaniem i uwzględnieniem różnic kulturowych, bardzo zmienia percepcję na zarządzanie ludźmi i funkcjonowanie firmy. W przyszłym roku w naszym zespole obcokrajowców będzie więcej niż Polaków. To jest mega wyzwanie, cały zespół będzie liczył około 60 osób, co oznacza, że w przyszłym roku zatrudnimy jeszcze minimum 25. Chcemy, aby OptAd360 stale się rozrastał. Nasze prognozy są bardzo optymistyczne i będziemy robić wszystko, aby utrzymać tempo naszego rozwoju, a jednocześnie otwierać się na nowe rynki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?

Tak jak wspominałem wcześniej, trendem, który będzie mocno wyznaczał kierunki działań marketerów na rynku reklamy internetowej to rosnąca popularność i ciągły wzrost udziału programmatic w reklamie display. Będzie się on umacniał z każdym miesiącem, ponieważ zarówno wydawcom, jak i reklamodawcom coraz bardziej zależy na skuteczności w reklamie. Kolejnym trendem, który warto obserwować, będzie również stałe umacnianie się mobile względem komputerów stacjonarnych, ponieważ internauci coraz chętniej korzystają z urządzeń przenośnych i tam dokonują zakupów. Dużym wydarzeniem w branży internetowej będzie Coalition for Better Ads. Google wraz największymi wydawcami i reklamodawcami (m.in. Facebook, IAB czy na przykład Procter & Gamble) zamierza blokować irytujące i szkodliwe reklamy. Będzie to dotyczyło zarówno desktopów, jak i mobile. Blokowane będą np. reklamy typu pop-up, reklamy video automatyczne odtwarzające dźwięk, czy ,,odliczające” czas do jej zamknięcia. Wszystkie te działania mają na celu poprawę „jakości” w internecie. Z pewnością będzie to duże wydarzenie w branży.

Dziękuję.

 

O rozmówcy:

Jakub Szczepankowski
Head of Business Development, Członek Zarządu, OptAd360.com