NowyMarketing prognozuje rok 2018: OptAd360.com

NowyMarketing prognozuje rok 2018: OptAd360.com
O podsumowanie roku 2017 i prognozy na 2018 poprosiliśmy przedstawicieli wielu marek. Na nasze pytania odpowiedział również Jakub Szczepankowski, Head of Business Development, Członek Zarządu, OptAd360.com.
O autorze
4 min czytania 2017-12-28

Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku.

Najważniejszym wydarzeniem dla nas było osiągnięcie pozycji niezależnego lidera. Jako początkowo niewielki start-up chcieliśmy być niezależni i zdawaliśmy sobie sprawę, że czeka nas sporo pracy. Wiedzieliśmy, że stajemy „w szranki” z dużymi sieciami zajmującymi się sprzedażą powierzchni reklamowej w modelu programmatic, z sieciami, które oprócz zaplecza finansowego mają także własne serwisy należące do dużych grup medialnych. Tak jak zakładaliśmy, w okolicach maja 2017 osiągnęliśmy 2 miliardy żądań reklamowych, co jednoznacznie postawiło nas na pierwszym miejscu w kraju, z największym zasięgiem w Polsce. To umocniło nas w przekonaniu, że cały czas idziemy w dobrym kierunku i że ciężka praca całego zespołu nie poszła na marne. 🙂

Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku

Stałe powiększanie zasięgów i osiągnięcie pozycji lidera to jedno, ale jakość i stale rosnące zyski naszych klientów to inna kwestia. Na przełomie 2 i 3 kwartału odbyła się seria testów u e-wydawców, w których zmierzyliśmy się z naszą konkurencją na jednych z największych niezależnych polskich serwisów, tj. Kwejk.pl i Pikio.pl. Testy jednoznacznie udowodniły, że w porównaniu z naszymi głównymi konkurentami, świadczymy najwyższą jakość usług. W testach pokonaliśmy największych, sieciowych dostawców usługi sprzedaży powierzchni reklamowej w technologii programmatic. Te testy był dla nas bardzo ważne, ponieważ udowodniły, że nie trzeba mieć korporacyjnego zaplecza, aby móc oferować klientom najlepsze i najkorzystniejsze rozwiązania. To było przełomowe wydarzenie w naszej historii, pierwsze tak poważne „zderzenie” z dużymi konkurentami. Rezultat tych testów udowodnił, że jesteśmy po prostu najlepsi, wyniki były tak dobre, że pozyskaliśmy kolejne referencje, dzięki którym rozpoczęliśmy współpracę z innymi wydawcami. Porównując się wtedy do naszej konkurencji można powiedzieć, że to była walka mitycznego Dawida z Goliatem, ale mieszanka sprytu, elastyczności, wiedzy, doświadczenia i zrozumienia potrzeb e-wydawców kolejny raz pokazała, że nasza szanowna konkurencja musi się z nami liczyć. 🙂

Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku

Zdecydowanie najtrudniejszym wyzwaniem dla naszej firmy jest organizacja pracy i funkcjonowania młodego, ale coraz większego biznesu. Jak się okazuje, zapanowanie nad wszystkim w tak dynamicznie rozwijającej się firmie jest sporym sprawdzianem. Nasza firma została założona dwa lata temu. Od początku zaczęliśmy inwestować w zespół. Zatrudnialiśmy i ciągle zatrudniamy kolejne osoby do naszego zespołu i jest to spore wyzwanie, aby nad wszystkim zapanować. Jako założyciele, mamy kontakt ze zdecydowaną większością naszych klientów. Do tej pory sami zajmowaliśmy się pracownikami i sprawami administracyjnymi, ale w końcu „dojrzeliśmy” do zatrudnienia asystentki, którą mamy dopiero od 3 miesięcy, a obecnie nie wyobrażamy sobie pracy bez jej pomocy. 🙂 Wiąże się to z naszą filozofią, że chcemy być najlepsi w Polsce, przy jednoczesnym zachowaniu specyfiki startupu, czyli tej cennej rzeczy, od której zaczynaliśmy. Wiemy, że w rodzinnej, przyjaznej atmosferze lepiej się ludziom pracuje niż w bezdusznej korporacji. Aby utrzymać tę atmosferę i naszą wyjątkowość, razem z Jarkiem Wisłockim staramy się sami nad wszystkim zapanować. Jest to trudne i wymagające. Zwłaszcza że nasza załoga jest wielonarodowościowa, a w przyszłym roku powiększymy nasz zespół do 60 osób. I to jest chyba największe wyzwanie przed nami na następny rok.

Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku

Programmatic rozwija się na całym świecie w stałym tempie. Z ostatniego raportu ZenithOptimedia wynika, że już w 2019 roku na całym świecie budżety reklamowe realizowane w programmatic sięgną prawie 85 mld dolarów. To są zawrotne kwoty, na które już dziś przeznacza się w samych USA 67% budżetów reklamowych. Ale to jeszcze nie wszystko. Prognozy wskazują na znaczący wzrost udziału w torcie budżetowym reklamy display. I to właśnie jest dla nas najciekawszym trendem, który mocno nas interesuje. 🙂 Jak przewidują specjaliści z Zenith, już w 2019 roku zakup reklamy display w modelu programmatic będzie sięgał już 90%. Nie da się ukryć, że to rewelacyjne prognozy dla naszej branży.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?

Obserwując rynek oraz naszych klientów zdecydowanie muszę przyznać, że na rynku internetowych powierzchni reklamowych bardzo dobrze odnajdują się obecnie wydawcy mali i średni. Wcześniej tak nie było. Reklama dystrybuowana w modelu programatycznym cechuje się wysoką skutecznością, dzięki zaawansowanej technologii reklamy są dopasowywane do użytkowników. Dzięki zwiększonej efektywności i lepszemu dopasowaniu do użytkownika budżety marketingowe są realnie przesuwane od wydawców dużych do tych mniejszych. Co bardzo nas cieszy, ponieważ obecnie nawet mali wydawcy mogą spokojnie usiąść do reklamowego tortu – i to już jest rzeczywistość, medialne spółki giełdowe pokazują spadki przychodów z reklamy display, a my zarobimy w 2017 dla naszych e-wydawców 10.000.000 zł więcej niż w 2016 roku, co to tylko potwierdza, że budżety reklamowe za naszym pośrednictwem już trafiają do małych i średnich e-wydawców.

Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?

Czeka nas kolejny pracowity rok. W dalszym ciągu będziemy umacniać pozycję lidera w Polsce oraz kontynuować ekspansję zagraniczną między innymi w Ameryce Południowej, Azji i w Afryce. Na razie na tym ostatnim kontynencie robimy rozpoznanie rynku. 🙂 Poza tym chcemy utrzymać podobną dynamikę wzrostu jak do tej pory. Będziemy celować w 35 mln przychodu na koniec 2018 roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?

Obecnie mamy na pokładzie 9 narodowości, a za niedługo będzie kolejnych 18 pracowników z 9 różnych krajów. Czyli największym wyzwaniem będzie stworzenie międzynarodowej i globalnej firmy. Już teraz organizacja pracy w biurze, zarządzanie firmą i pracownikami z poszanowaniem i uwzględnieniem różnic kulturowych, bardzo zmienia percepcję na zarządzanie ludźmi i funkcjonowanie firmy. W przyszłym roku w naszym zespole obcokrajowców będzie więcej niż Polaków. To jest mega wyzwanie, cały zespół będzie liczył około 60 osób, co oznacza, że w przyszłym roku zatrudnimy jeszcze minimum 25. Chcemy, aby OptAd360 stale się rozrastał. Nasze prognozy są bardzo optymistyczne i będziemy robić wszystko, aby utrzymać tempo naszego rozwoju, a jednocześnie otwierać się na nowe rynki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?

Tak jak wspominałem wcześniej, trendem, który będzie mocno wyznaczał kierunki działań marketerów na rynku reklamy internetowej to rosnąca popularność i ciągły wzrost udziału programmatic w reklamie display. Będzie się on umacniał z każdym miesiącem, ponieważ zarówno wydawcom, jak i reklamodawcom coraz bardziej zależy na skuteczności w reklamie. Kolejnym trendem, który warto obserwować, będzie również stałe umacnianie się mobile względem komputerów stacjonarnych, ponieważ internauci coraz chętniej korzystają z urządzeń przenośnych i tam dokonują zakupów. Dużym wydarzeniem w branży internetowej będzie Coalition for Better Ads. Google wraz największymi wydawcami i reklamodawcami (m.in. Facebook, IAB czy na przykład Procter & Gamble) zamierza blokować irytujące i szkodliwe reklamy. Będzie to dotyczyło zarówno desktopów, jak i mobile. Blokowane będą np. reklamy typu pop-up, reklamy video automatyczne odtwarzające dźwięk, czy ,,odliczające” czas do jej zamknięcia. Wszystkie te działania mają na celu poprawę „jakości” w internecie. Z pewnością będzie to duże wydarzenie w branży.

Dziękuję.

 

O rozmówcy:

Jakub Szczepankowski
Head of Business Development, Członek Zarządu, OptAd360.com