Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku
Marketingowo, mocno ze względu na odpowiedzialność budżetową absorbują nas kampanie telewizyjne i tym razem nie było inaczej. Kolejna odsłona spotu, w którym adresujemy marzenia, na pewno była dla nas przeżyciem samym w sobie. Po pierwsze wskaźniki świadomości urosły nawet więcej niż miały, po drugie praca nad projektem była inna niż wszystkie. Poruszamy się w nienachalnej sferze emocji, a to zawsze wyzwanie i ryzyko. Praca z agencją SYZYGY, domem produkcyjnym TOFI i współpraca z reżyserem Marcinem Filipkiem była dla nas potężną dawką inspiracji i poszerzeniem horyzontów. I od razu poczuliśmy do siebie chemię, a to na pewno pomaga w tworzeniu rzeczy dobrych.
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku
Wszyscy wiedzą jak robić marketing B2C, mało kto wie jak dobrze robić B2B. My wiemy. W tym roku odpaliliśmy Custom Publishing. Drukowany magazyn „Agent nieruchomości”, kierowany do branży pośrednictwa nieruchomości. I o ile dopiero projekt pilotujemy, to dla nas to sukces. Jesteśmy pierwsi z tego typu drukowanym magazynem, a feedback z rynku jest zachęcający i eksperymentujemy dalej.
Zobacz również
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku
Zarządzanie emocjami klientów biznesowych w mediach społecznościowych w reakcji na zmiany naszej oferty. Jesteśmy obecni w tym kanale i bardzo aktywni. Wyznajemy zasadę zaufania i odpowiedzialności. Każdy z członków zespołu może wypowiadać się na mediach społecznościowych, chociaż są osoby, które robią to częściej. I to jednak zarządzanie emocjami zespołu Otodom narażonego na wylew emocji klientów, był naszym największym wyzwaniem.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku
Na pewno obserwacja ekspansji Facebooka. Facebook wszedł w obszar serwisów ogłoszeniowych i stał się naturalnie dla nas nie tylko medium komunikacyjnym i promocyjnym, ale także konkurencją. Tu zdecydowanie kolejny rok przyniesie o wiele więcej ciekawych rozdziałów historii rynku nieruchomości w zakresie działań marketingowych.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
To, co śledzimy najbardziej to to, jak marketingowo rozwija się branża nieruchomości. I tutaj widać bardzo duży skok w świadomości marketingowej biur nieruchomości, które testują coraz to ciekawsze narzędzia promocji swoich ofert i usług. Ale jako, że Otodom również należy do jednego z tych narzędzi, biura nieruchomości mają wobec też nas coraz większe wymagania i będziemy musieli im sprostać. Z drugiej strony w dalszym ciągu obserwujemy spore różnice w rozumieniu i stosowaniu podejścia marketingowego i umiejętności. Chociażby mierzenia efektywności poszczgólnych kanałów czy sposobów działania. I właśnie w tym temacie nadal chcemy naszych klientów biznesowych uświadamiać.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?
Plany są związane z agresywnym rozwojem naszego produktu. Chcemy, aby poszukujący adresowali swoje mieszkaniowe marzenia najlepiej jak się da, a sprzedający mieli u nas (prawie) wszystko, czego potrzebują do osiągania sukcesów w swojej branży.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?
Klasyczne – jak najlepiej rozdzielić zasoby, jak szybko reagować na zmieniający się rynek: klientów i konkurencję. A być może, i w zakresie makro, ustawodawca może urozmaicić nam życie. Czas pokaże.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?
To byłoby wróżenie z fusów. W Otodom bardziej koncentrujemy się na celu, gdzie chcemy dotrzeć i tylko na bieżąco korygujemy drogę. Można byłoby nas porównać do kajakarza na rwącej rzece. Jak nie zna rzeki, to nie ma możliwości, żeby stojąc na jej początku, przewidział jej bieg. Ale najważniejsze, że jest przygotowany – ma dobry sprzęt, jest sprawny i kompetentny, żeby szybko reagować na jej „niespodzianki” i dopłynąć do celu.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Częściowo tak. Planujemy dużo więcej pracy włożyć w mierzenie skuteczności naszych działań, innowacyjnie podchodząc do wskaźników i w tym nurcie robić przetasowania w kategoriach budżetowych.
O autorce:
Monika Rudnicka
General Manager Otodom