Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku
W 2017 roku otworzyliśmy nowy rozdział w naszej komunikacji ukierunkowany na podnoszenie świadomości marki i branży. Jako pierwsi, i jak do tej pory jedyni, zdecydowaliśmy się na kampanię telewizyjną, której celem było pokazanie benefitów zawodu opiekuna osoby starszej oraz przełamywanie barier do podjęcia takiej pracy. Spot reklamowy emitowany był w największych stacjach telewizyjnych, a cała kampanię wspieraliśmy także w prasie, radiu i internecie.
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku
Kampania telewizyjna była wyzwaniem i unikalnym w naszej branży doświadczeniem, które zakończyło się fantastycznym wynikiem. Osiągnęliśmy założone cele. Podnieśliśmy świadomość marki o 33%, a całej branży o 30% (porównanie fali 2017 do fali 2015).
Zobacz również
W 2017 roku postawiliśmy również na działania CSR w zakresie aktywizacji zawodowej kobiet. Z satysfakcją rozpoczęliśmy kampanię społeczną “Odważ się na zmiany” skierowaną do Polek 50+, której celem było inspirowanie kobiet do zmian, podnoszenia kwalifikacji i życiowej odwagi. Kampanię prowadziliśmy w oparciu o badanie Instytutu IQS “Polko, odważ się na zmiany”, które jednoznacznie udowodniło jak niezwykłe i otwarte są Polki po pięćdziesiątce.
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku
To nadal obalanie mitów i barier dotyczących zawodu opiekuna osób starszych. Jako lider usług opiekuńczych w Europie jesteśmy świadomi odpowiedzialności, jaka na nas spoczywa w obszarze rekrutacji personelu i społecznego postrzegania zawodu. Sytuacja demograficzna w Europie pokazuje wyraźnie, jak ogromny potencjał ma profesja opiekuna i jak ważna społecznie jest rola osób, które specjalizują się w opiece nad Seniorami.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku
Postawiliśmy na Persony i przestaliśmy robić to, co nam się wydaje. Aby właściwie podejść do strategii komunikacji, musieliśmy uporządkować wieloaspektową wiedzę na temat grupy docelowej marki i sprawić, że będziemy trafiać w punkt. Przeprowadziliśmy niezwykle ciekawe badania etnograficzne – które w bardzo jasny sposób pokazały nam jak przekierunkować naszą komunikację. Poza tym postanowiliśmy zintegrować wiedzę, jaką posiadamy o naszym kliencie i odpowiednio ją wykorzystać w działaniach 360. I udało się. Dużo skuteczniej trafiamy z przekazem.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Cały czas widać dynamiczny rozwój i podążanie za trendami (nowoczesne technologie). Ale z drugiej strony jest customer journey i ciągłe dążenie do tego, by dobrze poznać touchpointy klienta i precyzyjnie z nim się komunikować.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok
Będziemy konsekwentnie pracować nad postrzeganiem zawodu opiekuna i nowym podejściem do tej profesji. Jako firma mamy wyjątkową możliwość edukowania w zakresie opieki nad osobami starszymi i rozumienia starości. Dlatego z całą pewnością będziemy się angażować w projekty społeczne, których celem jest edukacja w zakresie rozumienia starości oraz zmiana postrzegania osób starszych w społeczeństwie. Planujemy dużą kampanię społeczną w tym obszarze.
A z punktu widzenia działań marketingowych, to w nadchodzącym roku stawiamy na big data. Chcemy skupić się na integracji danych, precyzyjnej analizie, dopasowaniu do poszczególnych etapów customer journey, czyli na możliwie najszerszym wykorzystaniu wiedzy i zastosowaniu jej w codziennych działaniach.
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?
Rekrutacja stanowi nasze największe wyzwanie i na pewno nim pozostanie. Rynek pracy jest coraz trudniejszy. Firmy, które swój biznes opierają na legalnym zatrudnieniu, walczą dziś z czarnym rynkiem i napływem emigrantów. Zmieniła się też sytuacja materialna kobiet, które do tej pory były zainteresowane pracą. Sytuacja rynkowa stawia przed nami wyzwania, ale pokazuje też nowe drogi, z których będziemy korzystać. Wierzymy, że precyzyjne badania i świetnie dobrane narzędzia komunikacyjne mogą działać jeszcze, kiedy postawimy markę w odpowiednim kontekście, zbudujemy ciekawą narrację i opowiemy historię. Dlatego na pewno postawimy na dywersyfikację działań i twardy, policzalny marketing połączymy z działalnością społeczną i miękką komunikacją.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku.
Z uwagą śledzimy rozwój narzędzi integrujących digitalowe działania marketingowe z cyklem życia klienta. Ważnym trendem nadal będzie influence marketing. Wartość rekomendacji jest coraz bardziej doceniana, a tradycyjny PR i działania marketingowe znacząco zyskują dzięki liderom opinii. To nie tylko większe zasięgi, ale zupełnie nowe grupy odbiorców.
O rozmówczyni:
Agnieszka Niedziela
Dyrektor Marketingu w Promedica24, odpowiada za online i offline marketing, także za działania PR oraz CSR. Z firmą związana od maja 2015. Wcześniej pracowała jako Manager ds. Komunikacji Marketingowej w Provident Polska oraz jako Manager ds. Promocji i Komunikacji w Vision Express Polska.