Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku
W mijającym roku przejęliśmy konkurencyjny portal dobrakosmetyczka.pl, który pozwoli nam docierać z marką Moment.pl do szerokiego grona internautów zainteresowanych usługami hair&beauty. Myślę, że to było najważniejsze wydarzenie.
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku
Dynamiczny wzrost sprzedaży zarówno w Polsce jak i za granicą. Rozbudowa zespołu oraz środki pozyskane od inwestorów pozwoliły nam na przyspieszenie.
Zobacz również
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku
Największym wyzwaniem w 2017 roku była dla nas rozbudowa zespołu o ponad 100% – z 29 do blisko 70 osób. Rekrutacja, wdrożenia i zmiana struktury firmy były niemałym wyzwaniem. Możemy już teraz stwierdzić, że udało nam się z sukcesem przejść przez ten proces, a zespół Versum/Moment.pl jest jeszcze mocniejszy.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku
Niesłychanie interesujące jest to, jak szybko rozwija się branża hair&beauty. Wystarczy rozejrzeć się na ulicy i można zauważyć salony urody na każdym rogu lub nawet kilka skupionych wokół siebie. Polki i Polacy zwracają olbrzymią uwagę na swój wygląd i ilość salonów jest tego efektem. Bardzo ciekawym trendem, jaki można zaobserwować, jest “wysyp” męskich salonów fryzjerskich (barbershop) oraz miejsc, gdzie wyłącznie można zadbać o swoje dłonie i paznokcie (nailbar). Te dwa segmenty rynku beauty rozwijają się najszybciej.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Hm, bardzo dobrze adoptujemy trendy międzynarodowe. Jesteśmy mocni np. w grafice, ale też technicznie, więc analityka czy marketing mobilny w Polsce mają się dobrze. Byłoby świetnie, gdyby jakość komunikatów marketingowych i treści była na wyższym poziomie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?
Będziemy skupiali się na ekspansji zagranicznej i uruchomieniu kolejnych wersji językowych naszego systemu. Planujemy również wzmożone działania marketingowe naszego portalu rezerwacyjnego Moment.pl, chcemy, aby był on pierwszym miejscem, do którego trafiają osoby poszukujące dobrego fryzjera lub kosmetyczki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?
Planujemy publikację aplikacji mobilnej Versum do zarządzania salonami. Technicznie będzie to zupełnie nowe rozwiązanie, jestem przekonany, że przypadnie ono do gustu naszym klientom. W 2018 roku przeprowadzimy również pełną integrację przejętego przez nas portalu dobrakosmetyczka.pl z naszym portalem Moment.pl.
W przyszłym roku będziemy również skupiali się na działaniach marketingowo-sprzedażowych na rynku globalnym kierowanych do osób z różnych krajów i różnych kultur – to zawsze jest wyzwanie.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?
Od strony marketingowej – marketing 4.0, czyli customer care i mocne zaangażowanie klientów w rozwój produktu. W Versum bardzo dużo sugestii klientów ma swoje odzwierciedlenie w produkcie. Klienci mają też silniejszy wpływ na działania marketingowe – to oni stają się najbardziej wiarygodnymi ambasadorami marki.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Na pewno więcej zainwestujemy w treści interaktywne oraz video. W naszym kręgu zainteresowań są też działania lead generation. Na niektórych rynkach zintensyfikujemy też naszą obecność offline.
O rozmówcy:
Sebastian Maśka
CEO Versum