Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku
Rok 2017 obfitował w wiele wydarzeń, które ukształtowały nasz biznes – jednak ostatni weekend października, w którym celebrowaliśmy jednocześnie premierę naszego nowego kompaktowego SUVa Volkswagena T-Roc i otworzyliśmy Volkswagen Home, pierwszy w Europie tego typu boutique store – obie te inicjatywy symbolizują naszą jeszcze intensywniejszą koncentrację na potrzebach naszych konsumentów.
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku
Bardzo się cieszymy, że udało się osiągnąć profitowy dwucyfrowy wzrost na erodującym cenowo rynku – a to przy dalszym wzmocnieniu wizerunku marki, w tym w kluczowych obszarach jak innowacyjność.
Zobacz również
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku
Osiągamy jeden z największych wzrostów sprzedaży w Europie i największe wyzwanie w 2017 to nadążenie z zaspokajaniem popytu konsumentów na nasze samochody. Koledzy w fabrykach na całym świecie mają pełne ręce roboty.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku
Galopująca digitalizacja Customer Journey i automatyzacja na bazie Big Data dają nam najciekawsze perspektywy optymalizowania naszego dialogu z konsumentem. Jesteśmy także bardzo aktywni w kontekście trendu elektromobilności, poszerzając ofertę modelową i finansową – dzięki temu elektryczne Volkswageny stały się dostępne dla każdego.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Marketerzy są coraz bardziej ostrożni i skoncentrowani na transparentności inwestycji, brand safety i MROI. Domy mediowe przedefiniowują swój raison d’être, gdyż za moment mogą stracić rolę brokera mediowego. Agencje kreatywne szukają optymalnej skali między boutique’owym think tankiem vs „wszystko pod jednym dachem”. Rośnie rola agencji skoncentrowanych na CX i DCX. Mamy ciekawe czasy marketingowe i silnych nowych graczy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?
Chcemy dalej profitowo rosnąć dzięki jeszcze precyzyjniejszemu dotarciu z lepszą obietnicą, w lepszym czasie z naszą nowoczesną ofertą. Będziemy w Polsce intensyfikować działania w kierunku elektromobilności, a wkrótce i mobilności przyszłości (w tym mobilność autonomiczna).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?
Największe wyzwania przychodzą z zewnątrz. Dotyczą nowej legislacji UE w branży motoryzacyjnej oraz naturalnie GDPR. Mocno skalibrują nasze zarządzanie Big Data – ale traktujemy to jako szansę znalezienia dalszych optymalizacji i uproszczeń procesów. A co za tym idzie, konsumentowi będzie na pewno lepiej.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?
Mediowo, dalszy pewnie dwucyfrowy wzrost inwestycji marketingowych w online, w nowoczesne kanały i sposób zakupu (programmatic). W Marketingu coraz więcej decyzji będzie podejmowanych w oparciu o wielowymiarowe big data (z nadzieją pozostawienia odrobiny szaleństwa). Technologie i IoT będą dalej redefiniować oczekiwania konsumentów co do tego, jak używają produktów i usług w ogóle – wszystkie branże muszą się zastanowić jak Uberyzować, Airbnbować czy Amazonować swoje modele biznesowe.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.?Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Sporo pracowaliśmy nad strukturą inwestycji i dzisiaj maksymalizuje ona nasz ROI. Natomiast równolegle osiągnęliśmy wysoki poziom szybkich taktycznych korekt w kanałach – w tym przede wszystkim w grupach fb i Google. Klasycznie, plotki o schyłku TV są od dekady jak zwykle mocno przesadzone. Myślę, że struktura kanałów będzie się zmieniać w aktualnym tempie, natomiast zmieniać się będzie istotnie sposób ich kupowania.
O rozmówcy:
Michał Szaniecki
Marketing Director, Volkswagen, Członek Jury Effie Awards