Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy?

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

NowyMarketing prognozuje rok 2018: Volkswagen

NowyMarketing prognozuje rok 2018: Volkswagen
O podsumowanie roku 2017 i prognozy na 2018 poprosiliśmy przedstawicieli wielu marek. Na nasze pytania odpowiedział również Michał Szaniecki, Marketing Director, Volkswagen, Członek Jury Effie Awards.
O autorze
2 min czytania 2017-12-14

Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku

Rok 2017 obfitował w wiele wydarzeń, które ukształtowały nasz biznes – jednak ostatni weekend października, w którym celebrowaliśmy jednocześnie premierę naszego nowego kompaktowego SUVa Volkswagena T-Roc i otworzyliśmy Volkswagen Home, pierwszy w Europie tego typu boutique store – obie te inicjatywy symbolizują naszą jeszcze intensywniejszą koncentrację na potrzebach naszych konsumentów.

Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku

Bardzo się cieszymy, że udało się osiągnąć profitowy dwucyfrowy wzrost na erodującym cenowo rynku – a to przy dalszym wzmocnieniu wizerunku marki, w tym w kluczowych obszarach jak innowacyjność.

Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku

Osiągamy jeden z największych wzrostów sprzedaży w Europie i największe wyzwanie w 2017 to nadążenie z zaspokajaniem popytu konsumentów na nasze samochody. Koledzy w fabrykach na całym świecie mają pełne ręce roboty.

Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku

Galopująca digitalizacja Customer Journey i automatyzacja na bazie Big Data dają nam najciekawsze perspektywy optymalizowania naszego dialogu z konsumentem. Jesteśmy także bardzo aktywni w kontekście trendu elektromobilności, poszerzając ofertę modelową i finansową – dzięki temu elektryczne Volkswageny stały się dostępne dla każdego.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?

Marketerzy są coraz bardziej ostrożni i skoncentrowani na transparentności inwestycji, brand safety i MROI. Domy mediowe przedefiniowują swój raison d’être, gdyż za moment mogą stracić rolę brokera mediowego. Agencje kreatywne szukają optymalnej skali między boutique’owym think tankiem vs „wszystko pod jednym dachem”. Rośnie rola agencji skoncentrowanych na CX i DCX. Mamy ciekawe czasy marketingowe i silnych nowych graczy.

Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?

Chcemy dalej profitowo rosnąć dzięki jeszcze precyzyjniejszemu dotarciu z lepszą obietnicą, w lepszym czasie z naszą nowoczesną ofertą. Będziemy w Polsce intensyfikować działania w kierunku elektromobilności, a wkrótce i mobilności przyszłości (w tym mobilność autonomiczna).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?

Największe wyzwania przychodzą z zewnątrz. Dotyczą nowej legislacji UE w branży motoryzacyjnej oraz naturalnie GDPR. Mocno skalibrują nasze zarządzanie Big Data – ale traktujemy to jako szansę znalezienia dalszych optymalizacji i uproszczeń procesów. A co za tym idzie, konsumentowi będzie na pewno lepiej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?

Mediowo, dalszy pewnie dwucyfrowy wzrost inwestycji marketingowych w online, w nowoczesne kanały i sposób zakupu (programmatic). W Marketingu coraz więcej decyzji będzie podejmowanych w oparciu o wielowymiarowe big data (z nadzieją pozostawienia odrobiny szaleństwa). Technologie i IoT będą dalej redefiniować oczekiwania konsumentów co do tego, jak używają produktów i usług w ogóle – wszystkie branże muszą się zastanowić jak Uberyzować, Airbnbować czy Amazonować swoje modele biznesowe.

Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.?Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?

Sporo pracowaliśmy nad strukturą inwestycji i dzisiaj maksymalizuje ona nasz ROI. Natomiast równolegle osiągnęliśmy wysoki poziom szybkich taktycznych korekt w kanałach – w tym przede wszystkim w grupach fb i Google. Klasycznie, plotki o schyłku TV są od dekady jak zwykle mocno przesadzone. Myślę, że struktura kanałów będzie się zmieniać w aktualnym tempie, natomiast zmieniać się będzie istotnie sposób ich kupowania.

 

O rozmówcy:

Michał Szaniecki
Marketing Director, Volkswagen, Członek Jury Effie Awards