Weszliśmy właśnie w Q4 2023 roku. Dla e-commerce ten ostatni kwartał zawsze jest najintensywniejszym okresem w roku. A ten rok jest wyjątkowy. Z resztą, paradoksalnie, jak kilka ostatnich. Każdy był trudny na swój wyjątkowy sposób. I każdy rzucał nam kolejne wyzwania.
SPRAWDŹ TERAZ > NowyMarketing – wydanie specjalne: E-commerce 2023/2024
Zobacz również
Jednak oprócz wyzwań, trafiały do nas również rozwiązania. Nowe technologie zaczęły mieć wpływ na branżę e-commerce (jak również na konsumentów) na niespotykaną do tej pory skalę. Prym wiedzie tutaj oczywiście sztuczna inteligencja.
– Kiedy sprawdziliśmy jak nasze algorytmy AI radzą sobie z personalizacją oferty, pierwsze wyniki były dla nas szokujące i wręcz niewiarygodne – mówi Katarzyna Dziwulska, Dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej PKO Banku Polskiego – Postanowiliśmy jednak przetestować podpowiedzi, które okazały się bardzo trafne. Nowoczesne narzędzia potrafią znajdywać powiązania, których nie jest w stanie wychwycić nawet najlepszy analityk. Dzięki nim, sprzedawcy mogą nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale co ważniejsze – budować lepsze doświadczenie klientów.
Wdrażana praktycznie na każdym etapie sztuczna inteligencja, pliki produktowe, płatności odroczone, rozwiązania low-code i no-code, automaty paczkowe, nowe regulacje i zmiana podejścia do influencerów i mediów społecznościowych to tylko niektóre z trendów, które kształtują dziś e-commerce.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Spis treści:
- Jak wykorzystać piki w e-commerce i sprzedawać więcej?
- Jak podejść do tematu moderowania komentarzy spod reklam w social media, czego możesz się spodziewać i jak reagować?
- Jak skutecznie sprzedawać online?
- Jak zwiększyć przewagę rynkową, dzięki sztucznej inteligencji?
- Jak w pełni wykorzystać potencjał produktów cyfrowych w swoim biznesie?
- Dlaczego warto korzystać z płatności odroczonych?
- Od czego zależy finalizacja zakupu w e-sklepie lub porzucenie koszyka przez klienta?
- Dlaczego warto zadbać o dobrą jakość i strukturę Twoich danych produktowych?
- Rola designu w ecommerce – budowanie unikalnego charakteru marki sklepu
- Jakie są czynniki, które najbardziej wpływają na efektywność sprzedaży w e-commerce? Jakie pozytywne i negatywne czynniki i trendy mają obecnie największy wpływ na branżę?
Partnerzy publikacji:
Partner główny: PKO Bank Polski