Niezależnie od tego, czy funkcjonujemy na rynku od dłuższego czasu, czy też stawiamy dopiero pierwsze kroki w świecie e-commerce, prowadzenie biznesu online wiąże się niezmiennie z wieloma wyzwaniami: jak poinformować potencjalnych klientów o naszym sklepie i przekonać ich do jego oferty, w jaki sposób zapewnić im najlepsze z możliwych doświadczenie zakupowe, czy wreszcie jak przekuć to zainteresowanie na realne zyski. Warto mieć te kwestie na uwadze na każdym etapie planowania, czy prowadzenia działalności. Pewnym ułatwieniem w osiągnięciu naszych celów, może być partnerstwo z platformą zakupową. Przyjrzyjmy się, na przykładzie ShopAlike.pl, jak taka współpraca może wyglądać.
Czym jest ShopAlike?
Należące do koncernu Axel Springer ShopAlike istnieje na polskim rynku od 2011r. Obecnie współpracuje z ponad 280 sklepami generując ponad milion unikalnych wizyt miesięcznie. Platforma, w odróżnieniu od licznych porównywarek cenowych, główny nacisk kładzie na wygląd i atrakcyjność produktu. Dzięki rozbudowanym filtrom możliwe jest porównywanie tych oferowanych przez różne sklepy, w jednym miejscu, przede wszystkim pod kątem wizualnym – stylu, koloru, czy materiału.
Zobacz również
Korzyści ze współpracy
Obecność na platformie to wiele korzyści. ShopAlike.pl prowadzi aktywną działalność marketingową, dzięki czemu sprowadza ruch do partnerskich sklepów. Zróżnicowana oferta produktów umożliwia natomiast dotarcie do znacznie szerszej grupy docelowej niż pojedynczy sklep. Korzystamy tu więc z tzw. korzyści skali. Współpraca taka ułatwia także znacząco rozpoczęcie sprzedaży za granicą. ShopAlike istnieje bowiem w 14 krajach (Europa i Brazylia). Wystarczy, że nasza strona została przetłumaczona na język lokalny, by w prosty i szybki sposób wyruszyć na podbój zagranicznych rynków. Warto też zwrócić uwagę na dodatkowe bezpłatne usługi, które otrzymamy w ramach współpracy, jak umożliwienie śledzenia sprzedaży w Panelu Partnera, konsultacje przy optymalizacji katalogu produktów, czy możliwość publikacji na platformie kodów zniżkowych do sklepu.
Warunki współpracy
Jak tłumaczy nam Justyna Wójcik, Sales Manager Poland: “ShopAlike współpracuje z partnerami w modelu CPC (koszt za kliknięcie), a zatem sklepy ponoszą jedynie opłatę za przekierowanie potencjalnego klienta na ich stronę. Stawki mogą być ustalane elastycznie, w zależności od kategorii, podkategorii, czy konkretnego produktu.” Dołączenie do platformy nie wiąże się z żadnymi innymi opłatami startowymi, czy abonamentowymi. Wystarczy udostępnić platformie swój katalog produktów (w formacie XML, lub CSV) lub też przygotować dedykowany feed i można rozpocząć sprzedaż.
Specjalna oferta
Dla naszych czytelników ShopAlike przygotowało specjalną ofertę. Sklepy, które dołączą do platformy, wysyłając zgłoszenie na adres mailowy [email protected] i w tytule maila wpiszą “NowyMarketing”, otrzymają 300 darmowych kliknięć do wykorzystania w pierwszych dwóch miesiącach współpracy. Oferta obowiązuje do końca marca.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing