Obecność żużlowców oraz klubów sportu żużlowego występujących w Enea Ekstralidze 2014 w mediach społecznościowych

Falubaz Zielona Góra prowadzi w rankingu mediów społecznościowych drużyn Enea Ekstraligi
O autorze
1 min czytania 2014-09-11

Jak wynika z badania mediów społecznościowych Social Track przeprowadzonego przez Pentagon Research wśród zespołów Enea Ekstraligi, najwięcej wirtualnych fanów posiada ubiegłoroczny Mistrz Polski, Falubaz Zielona Góra. Podobnie jak w ubiegłym roku Zielonogórzanie nie mieli sobie równych i posiada łącznie 48 852 „Lubię to” swojego profilu społecznościowego na Facebooku.

Popularny ZKŻ jest zdecydowanym liderem i wyprzedza drugą Stal Gorzów o ponad 10 tysięcy „Lubię to”. Gorzowianie z 38 510 fanami wskoczyli w tym roku na drugie miejsce zostając jednocześnie zespołem, który najbardziej powiększył grono fanów swojego profilu. Miejsce trzecie przypadło Włókniarzowi Częstochowa, który w porównaniu do poprzedniego rankingu spadł o jedną lokatę, mimo, że również znacząco zwiększył liczbę fanów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Procent zainteresowanych [PZ] – został obliczony na podstawie ilorazu liczby fanów konta zespołu przezliczbę mieszkańców miasta. Najwyższy [PZ] odnotowaliśmy podobnie jak w poprzednim rankingu dla konta Falubazu Zielona Góra. Oznacza to, że w porównaniu do liczby ludności Zielonej Góry konto Falubazu stanowi 40,99% wartości podawanej przez GUS. Stal Gorzów charakteryzuje się omawianym współczynnikiem na poziomie 30,94%. Oba wspomniane wyniki są stosunkowo wysokie i wskazują na dużą popularność drużyn w porównaniu do wielkości miast i możliwości pozyskiwania kibiców przez te zespoły.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przedstawiono fragment raportu:
„Obecność żużlowców oraz klubów sportu żużlowego występujących w Enea Ekstralidze 2014 w mediach społecznościowych”

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Badanie zostało przeprowadzone do dnia 2 września 2014 roku i jest wykonywane w formie stałego monitoringu;

Podczas badania wykorzystano autorskie narzędzie Pentagon Social Track, pozwalające na zbieranie statystyk z portali społecznościowych;

Raport został stworzony w oparciu o serwis Facebook oraz oficjalne profile społecznościowe 8 drużyn występujących w sezonie 2014 w Enea Ekstralidze;

Za oficjalne konta społecznościowe zostały uznane te, których odnośniki znajdowały się na stronach klubowych.

W przypadku braku takich informacji konta zostały umieszczone w rankingu na podstawie publikowanych treści oraz monitoringu.

Prezentowane klatki pochodzą ze stałego badania przekazu telewizyjnego wykonywanego w ramach monitoringu wydarzeń sportowych przez Pentagon-Research.