Upoluj bilet na film lub konferencję [KONKURSY]

Upoluj bilet na film lub konferencję [KONKURSY]

Uwaga! Mamy do rozdania wejściówki na Masters & Robots 2025, IAB HowTo: Digital OOH, Festiwal Kamera Akcja i dokument „Loterie influencerów. Genialny biznes czy przekręt?”. Sprawdź, jak i kiedy można je upolować.

Sprawdzam

OBTK: konkurs Chopinowski jednym z najważniejszych ambasadorów polskiej kultury [BADANIE]

OBTK badanie Chopin ambasadorem polskiej kultury
Jak wynika z badania OBTK, 6 na 10 Polaków dostrzega znaczącą rolę Konkursu Chopinowskiego w promowaniu wizerunku Polski jako kraju kultury wysokiej. Tylko nieliczni (2%) sądzą, że tego typu wydarzenia nie mają wpływu na postrzeganie naszego kraju.
O autorze
1 min czytania 2025-10-10

Wyniki badania OBTK związane z Międzynarodowym Konkursem Pianistycznym im. Fryderyka Chopina pokazują, że:

  • 87% Polaków deklaruje, że słyszało o konkursie, z czego co piąta osoba (21%) twierdzi, że wie o nim dużo,
  • zaledwie 13% badanych przyznaje, że nie zna tego wydarzenia,
  • większość respondentów (60%) uważa, że wydarzenia takie jak Konkurs Chopinowski w bardzo dużym stopniu budują pozytywny wizerunek Polski jako kraju kultury wysokiej,
  • kolejne 32% dostrzega umiarkowany wpływ,
  • tylko nieliczni (8%) oceniają go jako niewielki lub żaden.

Wyniki te potwierdzają, że Konkurs Chopinowski jest jednym z najważniejszych ambasadorów polskiej kultury. Jego potencjał promocyjny znajduje odzwierciedlenie w szeroko zakrojonych działaniach komunikacyjnych prowadzonych zarówno w Polsce, jak i na świecie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Ambasady RP organizują koncerty promocyjne, takie jak „Chopin Season” w Maroku czy konkurs „J’adore Chopin” w Albanii.
  • Kluczową rolę w promocji online odgrywa kanał YouTube Instytutu Chopina, a partnerstwo z TikTokiem przyciąga młodszą publiczność poprzez transmisje na żywo i interaktywne kampanie z hashtagami #chopin2025 i programem Crescendo.
  • Globalny zasięg wydarzenia wzmacniają również transmisje na platformie Medici.tv oraz światowa trasa laureatów, obejmująca sale koncertowe na wszystkich kontynentach.

– Dzięki swojej muzyce Chopin jest żywym ambasadorem kultury polskiej, a potencjał promocyjny Konkursu wynika z połączenia klasycznej dyplomacji kulturalnej z nowoczesnymi mediami cyfrowymi, co pozwala angażować różne grupy odbiorców i wzmacnia spójność marki Polski w świecie – komentuje Norbert Ofmański.

Badanie zostało przeprowadzone metodą przez SW Research CAWI w dniach 25-29 sierpnia 2025 r. na ogólnopolskiej próbie 824 dorosłych Polek i Polaków. Próba została zweryfikowana i zważona pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości oraz wykształcenia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

źródło: mat. prasowe

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się