W cyklu #OdKulis prezentujemy najciekawsze kampanie i działania reklamowe „od środka”. Tym razem poruszamy temat wyzwań, zaskoczeń i sukcesów, związanych z kampanią szczególną, bo promującą usługi agencji Ancymony (*ancy). O projekcie „Brief, please!” opowiada jego pomysłodawczyni, Stella Gonet, Creative & Strategy Executive Director.
Główną oś działań stanowiła seria spotów, w których bohaterami są klient i pracownik kreatywny, dyskutujący o typowych problemach i wyzwaniach, z jakimi mierzy się branża. Przerysowana gra aktorska, sarkazm, łamanie czwartej ściany i zabawa kiczem – to wszystko sprawia, że „antybohaterowie” odarli środowisko reklamowo-marketingowe z niepotrzebnego patosu. A wszystko po to, by dotrzeć do tego, co najważniejsze: efektywności marketingowej.
Ancy poprzez swoją kampanię chciała trafić do szczególnej grupy marketerów: tych odważnych, oczekujących partnerskiej współpracy z wyspecjalizowanymi zespołami, które są mocno nastawione na sukces biznesowy klienta.
Wyzwania związane z realizacją akcji
Współczesny rynek reklamowy to arena pełna wyzwań: rosnące koszty mediów, paradoks wyboru, szum informacyjny oraz coraz bardziej wymagający klienci. Agencja Ancymony (*ancy) postawiła sobie za cel nie tylko stawienie czoła tym trudnościom, ale także wprowadzenie nowego standardu współpracy kliencko-agencyjnej. Największym wyzwaniem okazało się przełamanie stereotypów i zbudowanie narracji, która zachęci obie strony do dialogu opartego na zaufaniu i wzajemnym szacunku.
Jak narodził się pomysł na taką akcję
Inspiracją do stworzenia kampanii był zeszłoroczny sukces inicjatywy SAR „Przetargowe bingo”, która budowała świadomość uczciwych praktyk w procesach przetargowych. Ancy postanowiła pójść o krok dalej, koncentrując się na budowaniu „dream teamów” kliencko-agencyjnych. Kampania „Brief, please!” zrodziła się z pytania: jaki jest wspólny wróg klienta i agencji? Odpowiedź pozwoliła stworzyć listę wyzwań, takich jak rosnące wymagania klientów czy ślepota banerowa, a tym samym zaadresować ich faktyczne potrzeby, które następnie stały się podstawą do kreacji spotów.
Kto odpowiadał za działania
Za kampanię w całości odpowiadała agencja Ancymony (*ancy), a główną inicjatorką i liderką projektu była Stella Gonet, creative & strategy executive director. W prace koncepcyjne i realizację zaangażowane były wszystkie jednostki biznesowe agencji, co dowodzi skuteczności jej zintegrowanej struktury.
Kluczowe osoby odpowiedzialne za kampanię:
- Stella Gonet – pomysłodawczyni idei kreatywnej.
- Maciej Bojda, Katarzyna Kantner, Sylwia Kaczorowska, Julita Semrau – autorzy scenariusza.
- Maciej Urbanek – reżyseria.
- Joanna Jastrzębska, Anna Siwek – produkcja.
- Kamila Fenik – planowanie kampanii w mediach.
- Wojciech Papuziński i Bartosz Broda – odtwórcy głównych ról w spotach.
Jak wyglądały przygotowania
Proces przygotowawczy był wieloetapowy i angażował cały zespół agencji. Prace zaczęły się od badań rynku oraz warsztatów strategicznych, które miały zidentyfikować główne bolączki klientów i agencji. Następnie opracowany został koncept kreatywny, który odzwierciedlał misję agencji Ancy, czyli „Two-żyć z frajdą”.
Kreacja i produkcja spotów odbywała się z dużą dawką humoru i zaangażowania. Fakt, że w głównych rolach wystąpili managerowie z Ancy (Wojciech Papuziński i Bartosz Broda), dodatkowo podkreślał partnerski charakter kampanii.
Założenia komunikacyjne
Celem kampanii było pokazanie, że współpraca z agencją to nie zło konieczne, ale strategiczny sojusz. Hasło „Brief, please!” miało podkreślać znaczenie otwartego dialogu i jasno sprecyzowanych celów biznesowych. Ważne były również tonacja i forma przekazu: lekka, zabawna, ale zarazem skuteczna i angażująca.
Przebieg i realizacja
Kampania realizowana była wyłącznie w kanałach digital: na platformach YouTube, Meta, LinkedIn i TikTok. Obejmowała serię spotów i kreacji graficznych, w których bohaterowie – klient i tzw. kreatywny – przedstawiali typowe problemy branży. Przerysowana gra aktorska, i duża dawka sarkazmu zapewniły unikalny klimat.
Dla celów kampanii stworzona została również dedykowana strona internetowa briefplease.ancy.pl, na której umieszczono ankietę prospektingową dla potencjalnych klientów. Również w tym aspekcie zespół kreatywny zadbał o spójność przekazu, stosując zabiegi polegające na zabawie słowem i świadome operowanie kiczem. To posunięcie pozwoliło przemycić ideę playfullness i przełączyć klientów na swobodniejszy dialog.
Największe wyzwania i sposoby ich rozwiązania
Wyzwań było kilka. Po pierwsze, przełamanie dystansu między klientami a agencją oraz pokazanie, że współpraca może być efektywna i przyjemna.
Tworzymy reklamy w ciekawych czasach: to era kreatywnych marketingowców i marketingowych kreatywnych. Aby osiągnąć sukces, potrzebne są szacunek i zaufanie, a one zawsze opierają się na prawdzie,
Po drugie, stworzenie wyrazistej kampanii, która odbije się echem w branży.
Po trzecie, takie operowanie przekazem, by z jednej strony nikt nie poczuł się urażony, a z drugiej, by nie stracić na impakcie.
Sposobem okazał się przejaskrawiony przekaz, oparty o wyraziste postacie głównych bohaterów, którzy w memiczny sposób odsłonili największe bariery w komunikacji na linii klient – agencja.
Wyzwaniem była także z pewnością logistyka pracy nad kampanią – pracownicy agencji Ancymony (*ancy) pracują w modelu całkowicie zdalnym i mieszkają w różnych miastach, nie tylko w Polsce (Katowice, Kraków, Warszawa, Poznań, Wrocław i inne), ale również za granicą. Produkcja spotów była doskonałą okazją, żeby spotkać się na planie zdjęciowym.
Niespodzianki i nieplanowane sytuacje
Jednym z nieprzewidzianych aspektów kampanii był entuzjazm, zauważalny wśród jej odbiorców, względem managerów grających w spotach. Wojciech Papuziński i Bartosz Broda zyskali status „gwiazd kampanii”, co wpłynęło na większe zainteresowanie projektami realizowanymi przez agencję.
Kolejne kroki
Kampania „Brief, please!” szybko zdobyła uznanie wśród odważnych marketerów, a zaangażowanie w kanałach digital przekroczyło przyjęte założenia. Ankieta na stronie kampanii poskutkowała licznymi zgłoszeniami od potencjalnych klientów, a współpraca z nowymi partnerami rozpoczęła się jeszcze w trakcie trwania akcji.
Dlatego Ancy planuje rozszerzyć kampanię o kolejne inicjatywy, które pogłębią tematykę współpracy kliencko-agencyjnej.
Codziennie udowadniamy naszym klientom, że razem możemy osiągnąć znacznie więcej. To dopiero początek ery dream-teamów.

Zdjęcia: https://briefplease.ancy.pl/
Materiał sponsorowany, powstały we współpracy z agencją Ancymony (*ancy).