W tym odcinku cyklu #OdKulis o kampanii „Wszystkie Jeże nasze są!”, której celem jest wsparcie działalności „Jeżurkowo” i Ośrodka Rehabilitacji Jeży „Jerzy dla Jeży”, opowiada Michalina Abramowicz, Brand Manager marki Jeżyki.
Jak narodził się pomysł?
Pomysł zaangażowania Majki Jeżowskiej w działania CSR marki Jeżyki pojawił się… przypadkiem! NAV agency przedstawiła nam tę koncepcję podczas przetargu na realizację zupełnie innej aktywacji. Projekt wydał nam się jednak na tyle inspirujący, że wróciliśmy do niego w późniejszym terminie. Byliśmy zgodni, że Majka Jeżowska, dzięki swojej charyzmie i popularności, idealnie będzie pasowała do roli ambasadorki kampanii, której finał planowaliśmy w okolicach Dnia Jeża, 10 listopada.
Zobacz również
Z perspektywy czasu możemy powiedzieć, że wyniki akcji przerosły nasze oczekiwania i udowodniły, że ten wybór był słuszny. Zależało nam na stworzeniu wiralowego konceptu, który zwiększy świadomość o zagrożeniach, z jakimi borykają się jeże, działalności ośrodka „Jeżurkowo” oraz naszym wsparciu jego podopiecznych. I to udało nam się osiągnąć w doskonałym stylu!
Kto odpowiadał za działania?
Za kreację i organizację kampanii odpowiadała NAV agency, która doskonale uchwyciła wizję, jaką razem wypracowaliśmy. Piosenkę „Wszystkie jeże nasze są”, ze słowami Jacka Cygana, skomponowała i wykonała Majka Jeżowska. Teledysk wyreżyserował Miłosz Sakowski, a produkcją zajął się Spokój Film. Mint Media zarządzała zakupem mediów, a agencja Kolterman Media Communications wspierała nas w zakresie PR.
Jak wyglądały przygotowania?
Od początku dostrzegaliśmy duży potencjał tej kampanii – tym bardziej że wszystkie jej elementy idealnie się ze sobą komponowały i pasowały do charakteru marki. Razem z NAV agency analizowaliśmy natomiast różne opcje, szukając sposobu na długotrwałe zaangażowanie odbiorców. Tak narodził się pomysł mechanizmu „Twoje kliki wspierają jeżyki”, który umożliwiał codzienne wspieranie „Jeżurkowa” poprzez proste kliknięcia w ikonki zwierzątek.
Najciekawsze reklamy świąteczne 2024 [PRZEGLĄD]
Chcieliśmy także, aby piosenka zdobywała popularność w sposób organiczny i łatwo zapadała w pamięć, a teledysk przyciągnął uwagę nowoczesną formą i aranżacją. Realizacja tego zadania wymagała elastyczności, ale efekt był wart wysiłku – stworzyliśmy kampanię, która motywuje do działania i pozytywnie się wyróżnia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przebieg i realizacja
Realizacja kampanii przebiegała etapowo. Najpierw skupiliśmy się na zaangażowaniu Majki Jeżowskiej, której nazwisko doskonale współgra z naszą „najeżoną” marką, oraz na stworzeniu nowoczesnej wersji znanego utworu Jacka Cygana. Teledysk, pełen humoru i surrealistycznych kolaży, miał subtelnie nawiązywać do „jeżykowego uniwersum”. Na końcu wdrożyliśmy mechanizm „Twoje kliki wspierają jeżyki”, umożliwiający fanom bezpośrednie wspieranie ośrodka „Jeżurkowo”. Osobiste zaangażowanie użytkowników podkreślało społeczny wymiar akcji i przyniosło znakomite, wymierne efekty.
Największe wyzwania i sposoby ich rozwiązania
Największym wyzwaniem było zachowanie równowagi między treścią zaskakującą a nieprzesadzoną. Wiedzieliśmy, że powstanie coś odważnego, ale zależało nam, aby kampania budziła pozytywne emocje, a nie tylko wywoływała rozbawienie. Na szczęście, dzięki współpracy z doświadczonymi ludźmi stworzyliśmy coś, co zarówno świetnie wpisuje się w aktualne trendy muzyczne, jak i angażuje odbiorców.
Niespodzianki i nieplanowane sytuacje
Miłą niespodzianką okazał się udział Majki Jeżowskiej w programie „Taniec z Gwiazdami”, o którym dowiedzieliśmy się dopiero na zaawansowanym etapie przygotowań akcji. Skupiło to uwagę mediów na jej osobie i zwiększyło rozpoznawalność kampanii. Dodatkowym zaskoczeniem była publikacja klipu w relacjach Make Life Harder już dzień po premierze – nie spodziewaliśmy się tak szybkiego zainteresowania! Również pracownicy Colian aktywnie włączyli się w promocję działań marki, co pozytywnie wpłynęło na zasięg akcji.
fot. www.navagency.com
Efekty i dalsze kroki
Śmiało możemy powiedzieć, że kampania zakończyła się ogromnym sukcesem! Osiągnęliśmy nie tylko ponad 9,3 miliona wyświetleń w sieci, ale też uzyskaliśmy cel 40 000 kliknięć w ikonki jeżyków na stronie marki. Dzięki zaangażowaniu użytkowników przekazaliśmy 8000 posiłków dla małych podopiecznych „Jeżurkowa” oraz 2000 dodatkowych porcji dla Ośrodka Rehabilitacji Jeży „Jerzy dla Jeży” w Kłodzku, który ucierpiał w wyniku powodzi.
Kampania „Wszystkie Jeże nasze są!” zakończyła się 10 listopada, w Dniu Jeża, udowadniając, że kreatywność i humor skutecznie angażują odbiorców. Nominacja w tegorocznej edycji konkursu Kreatura 2024 w kategorii „Content Marketing – Projekty celebryckie” jest tego doskonałym przykładem.
Obecnie pracujemy nad kolejnymi pomysłami wpierającymi jeże.