W cyklu #OdKulis pokazujemy, jak wyglądają najciekawsze kampanie i działania od wewnątrz: jak w praktyce wygląda realizacja, z jakimi najtrudniejszymi wyzwaniami muszą się zmierzyć twórcy oraz jakie nieplanowane i zaskakujące zdarzenia miały miejsce. Teraz przedstawiamy spot reklamowy „The Seven Worlds” stworzony dla marki Hennessy przez Ridleya Scotta, twórcy takich filmów jak „Obcy” i „Łowca Androidów”, który po 15 latach przerwy powrócił do kręcenia reklam.
Zobacz również
Koncepcja
Celem kampanii było uhonorowanie długoletniej tradycji koniaku Hennessy X.O. Każdy z siedmiu światów przedstawionych w spocie „The Seven Worlds” reprezentował jedną z nut smakowych koniaku. Zadaniem Ridleya Scotta było więc wykreowanie tych siedmiu miejsc w taki sposób, by odbiorca mógł wyobrazić sobie smak i aromat Hennessy X.O.
By osiągnąć wiarygodny efekt, w kampanii sięgnięto po wszystkie możliwe techniki filmowe, tworząc wcześniej moodboard, korzystając ze studia filmowego i pracując nad niesamowitymi efektami specjalnymi.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Wszystkie sceny w filmie zostały nakręcone na scenie dźwiękowej w Czechach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Osoby zaangażowane w realizację
Przy tworzeniu spotu „The Seven Worlds” Ridley Scott współpracował z wielokrotnie nagradzanym kompozytorem Danielem Pembertonem, który wcześniej współtworzył z reżyserem filmy „Wszystkie pieniądze świata” i „Adwokat”.
Artyści zajmujący się efektami wizualnymi MPC, którzy współpracowali z Ridleyem Scottem nad jego słynnymi filmami takimi jak „Obcy”, „Blade Runner” czy „Marsjanin”, wchodzili w skład zespołu kreatywnego kampanii i byli odpowiedzialni za urzeczywistnienie każdego z siedmiu ze światów.
Ridleyowi Scottowi pomagał również polski operator filmowy – Dariusz Wolski – z którym reżyser współpracował wcześniej przy okazji filmu „Marsjanin”.
Kolejne kroki
Współpraca Hennessy z Ridleyem Scottem skupiona była głównie wokół spotu „The Seven Worlds”. Niemniej marka od wielu lat współpracuje z wybitnymi artystami przy tworzeniu swoich kampanii, tak jak było to w przypadku filmu „Odyssey” autorstwa Nicolasa Windinga Refna, reżysera filmu „Drive”, i fotografa Dana Tobin Smith, którzy również mieli za zadanie w odpowiedni sposób wykorzystać i zinterpretować siedem smaków koniaku Hennessy X.O.