4 listopada 2018 roku Kanye West zamieścił na Twitterze wpis, w którym poinformował, że jego ulubioną restauracją jest McDonald’s. Brytyjski oddział Burger Kinga krótko po tym skwitował tweet amerykańskiego rapera kilkoma słowa – „Explains a lot”, czyli – „To wiele wyjaśnia”.
Zobacz również
Komentarz Burger Kinga szybko zdobył wiele polubień i udostępnień za sprawą zabawnej, acz rzeczowej formy. Wkrótce okazało się, że owy tweet stał najbardziej lubianym markowym wpisem wszech czasów na Twitterze.
W rozmowie z portalem The Drum autor komentarza James Parker, pracujący w agencji Coolr odpowiedzialnej za social media Burger Kinga, powiedział, że wymyślenie błyskotliwej odpowiedzi zajęło mu zaledwie 3 minuty. Nie spodziewał się jednak, że odzew na tweet będzie tak wielki – ponad 270 tys. udostępnień i ponad 1 mln polubień.
Tweety Burger Kinga już niejednokrotnie biły rekordy popularności, m.in. dzięki błyskotliwym odpowiedziom do wpisów swoich „rywali” – McDonalda czy Wendy’s.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Burger King w stanie Massachusetts poprosił Wendy’s o towarzyszenie mu na balu za pośrednictwem wiadomości na zewnętrznym billboardzie. Ta niecodzienna akcja wzbudziła ogromne zainteresowanie w mediach społecznościowych, co zmusiło markę do szybkiej i błyskotliwej odpowiedzi.
PS2
Burger King postanowił dać prztyczka w nos McDonaldowi za sprawą pewnej akcji. Marka odświeżyła swoją aplikację mobilną do zamówień online i wprowadziła tam nową ofertę zatytułowaną Whopper Detour – każda osoba, która od 4 do 11 grudnia zamówiła Whoppera, znajdując się w okolicy lokalu McDonald’s, dostała go za jednego centa.