W tym roku ponownie zawitał on na największe imprezy masowe w Polsce i zaprosił do swojej strefy aż 174 tys. osób – o 70% więcej niż w 2015 r.
Od Mirosławca po Bielsko-Białą, od Kostrzyna nad Odrą po Zator – podczas tegorocznego sezonu piwnego Trzeźwobus przemierzał całą Polskę, odwiedzając duże wydarzenia plenerowe. Edukował na temat odpowiedzialnego spożycia alkoholu studentów i celebrytów, biesiadników i żeglarzy, miłośników rocka i muzyki disco.
Zobacz również
W sumie podczas dziesięciu imprez masowych do strefy Trzeźwobusa zawitało aż 174 tys. ludzi. To prawie tak, jakby z informacjami na temat odpowiedzialnej konsumpcji zapoznał się każdy świeżo upieczony kierowca, który w tym roku, jeszcze przed wyruszeniem Trzeźwobusa w trasę, otrzymał prawo jazdy. Dzięki współpracy Kompanii Piwowarskiej z firmą Promiler i Policją wykonano 47 700 pomiarów profesjonalnym alkomatem, a prócz tego przeprowadzono 12 000 animacji przy użyciu alkogogli i quizów oraz 1900 animacji na symulatorach jazdy. Ponadto zaangażowanie uczestników imprez w sprawy ekologii pozwoliło zebrać aż 3 tony odpadów – puszek, plastiku i opakowań papierowych.
– Niezmiernie cieszymy się, że podejmowane przez nas inicjatywy z roku na rok spotykają się z coraz większym zainteresowaniem. W sezonie letnim 2016 aż o 70% zwiększyła się liczba osób, które odwiedziły nasz Trzeźwobus i poddały się kontroli profesjonalnym alkomatem. Oby poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach następowała w podobnym tempie! – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Za każdym razem edukacja w strefie Trzeźwobusa odbywała się w nieformalnej, zabawowej atmosferze. Można było nie tylko dowiedzieć się wielu ciekawostek na temat tego, jak alkohol działa na organizm, ale także osobiście się o tym przekonać – jednak bez konieczności wypicia choćby kropli. Proste czynności, takie jak otwarcie drzwi zamkniętych na klucz czy układanie klocków, stawały się niezwykle skomplikowane dla każdego, kto założył alkogogle, imitujące postrzeganie świata pod wpływem alkoholu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Dzięki naszym alkogoglom można było „na sucho” sprawdzić, jak nieporadny i nieskoordynowany staje się człowiek mający do 3 promili we krwi. Mamy nadzieję, że każdy uczestnik takiej zabawy w strefie Trzeźwobusa będzie miał to doświadczenie w pamięci i zachowa umiar podczas konsumpcji alkoholu – dodaje Małgorzata Walędzińska-Półtorak.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Trzeźwobus to akcja Kompanii Piwowarskiej uruchomiona w 2015 roku, mająca na celu promowanie odpowiedzialnego spożycia alkoholu, które jest jednym z filarów strategii zrównoważonego rozwoju firmy „Postaw na piwo”.
Dodatkowo w sezonie letnim Kompania Piwowarska przeszkoliła 600 sprzedawców z obszaru odpowiedzialnej sprzedaży – czyli jak nie sprzedawać alkoholu nieletnim.
Zapraszamy do zobaczenia filmowej relacji z trasy TRZEŹWOBUSA: http://bit.ly/2dq6mU2