„Odwaga ratuje życie” – rusza nowa kampania społeczna Rzecznika Praw Dziecka

Odwaga kojarzy się z pewnością siebie i siłą, ale to przede wszystkim umiejętność podejmowania mądrych decyzji, zdolność do asertywnych postaw, odpowiedzialność za siebie i bliskich.
O autorze
2 min czytania 2015-06-26

Przez całe lato, dzieciom i młodzieży przypominać będzie o tym nowa kampania społeczna Rzecznika Praw Dziecka „Odwaga ratuje życie”.

Akcja spotu promującego kampanię rozgrywa się w lesie, na terenie rumowiska. Grupa młodych planuje przeskoczyć rowerami nad kilkumetrową przepaścią. Jeden z kolegów uprzedza ich i spycha własny rower w przepaść. W wyniku uderzenia o ruiny rower rozpada się na części. Młodzi ludzie ze strachem w oczach obserwują, co zdarzyłoby się, gdyby zdecydowali się oddać skok. Chwilę później wszyscy dziękują koledze, że ostrzegł ich przed nieodpowiedzialnym zachowaniem.

– Okazje do wykazania się odwagą, czy wręcz bohaterstwem pojawiają się w najmniej oczekiwanych chwilach. Nie trzeba jednak szklanej kuli, żeby wiedzieć, że skok na płytką wodę może skończyć się tragicznie, a palenie ogniska w lesie jest najczęstszą przyczyną pożarów. Warto mieć w sobie wewnętrzną gotowość, na to, żeby powiedzieć „STOP!”, zareagować właściwie, kiedy grupa przyjaciół chce podjąć niepotrzebne ryzyko – mówi Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka.

– W życiu kilkunastoletniej osoby najważniejsza jest przynależność do grupy. To grupa decyduje, jak jej członkowie się zachowują i co mówią. W takiej grupie zawsze potrzebna jest jedna odważna osoba. Taka, która, będzie umiała powiedzieć „NIE!”, ostrzeże przed ryzykiem, czasem głupotą. Odwaga to bowiem również umiejętność pójścia pod prąd – przekonuje Dorota Zawadzka, społeczny doradca RPD. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Reżyserem spotu promującego kampanię jest Bartosz Konopka, który w 2010 r. nominowany był do Oskara za krótkometrażowy film dokumentalny „Królik po berlińsku”. – Spot ma zadanie w przystępny sposób uświadomić młodym osobom, że niebezpieczeństwo może zdarzyć się w każdej chwili. Przypomina, że liderem grupy, wcale nie musi być ten największy i najsilniejszy. Szacunek przyjaciół zdobywa się przede wszystkim podejmując mądre i odpowiedzialne decyzje – przekonuje Bartosz Konopka. 

Spot główny kampanii wspierają kilkudziesięciosekundowe filmy przedstawiające młode osoby w potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach. Każdy posiada alternatywne zakończenie historii. Uzupełnieniem akcji jest ALFABET KAMPANII, który w hasłowy sposób przypomina o tym, dlaczego odwaga ratuje życie.- dodaje Malina Wieczorek, dyrektor Telescope.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kreację przygotowała agencja Telescope. Zdjęcia wykonał Radek Polak. Filmy do internetu zrealizował Kombinat Medialny. Za produkcję odpowiedzialny jest Mojo Films.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wszystkie informacje o kampanii oraz filmy dostępne są na stronie. Akcja będzie promowana również poprzez kanały społecznościowe Rzecznika Praw Dziecka.

„Odwaga ratuje życie” to kolejna kampania Rzecznika Praw Dziecka Marka Michalaka. W ostatnich latach najbardziej rozpoznawalnymi przedsięwzięciami społecznymi były: „Bicie uczy, ale tylko złych rzeczy”, „Jestem mamy i taty” oraz „Reaguj! Masz prawo”.