Narratorem tej podróży był aktor Pierfrancesco Favino, któremu towarzyszyła muzyka Brunoriego Sasa, jednego z najbardziej znanych piosenkarzy i autorów tekstów na włoskiej scenie muzycznej. W czasie wydarzenia wystąpili również Patti Smith, Kiera Chaplin, Alessandro Baricco, Francesca Lavazza, Michele Mariani, Stella Jean, Carlo Ratti, Inger Ashing oraz 13 światowej sławy fotografów zaangażowanych w projekt.
Pełne nagranie z premiery oraz materiały dotyczące Kalendarza dostępne są na calendar.lavazza.com.
Zobacz również
Kalendarz Lavazza 2021
W czasach ciągle zmieniających się zasad życia społecznego, w których konieczne stają się bariery i dystans między jednostkami, społecznościami i narodami, Lavazza stara się budować mosty między ludźmi, zbliżając ich do siebie poprzez uniwersalny język sztuki. Jej celem jest ukazanie niezwykłej odporności ludzi i wzbudzenie uczucia nadziei, które pozwolą na stworzenie „New Humanity” – nowej definicji człowieczeństwa. Marka chce dać impuls do obudzenia w sobie indywidualnej wrażliwości w nadziei, że w tym długim i trudnym okresie możemy zobaczyć odrodzenie społeczeństwa ceniącego solidarność, integrację, tolerancję i zrównoważony rozwój – wartości, które kierują również działalnością Grupy Lavazza.
Takie jest tło dla projektu artystycznego Lavazzy „The New Humanity 2021”, stworzonego i rozwijanego pod kreatywnym kierownictwem agencji reklamowej Armando Testa. Kampania stawia jednostkę w centrum uwagi, oferując zbiór oryginalnych zamysłów artystycznych wybitnych przedstawicieli świata fotografii, ale także muzyki, poezji, designu, architektury i aktywizmu społecznego.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W kalendarzu The New Humanity 202113 mistrzów fotografii przedstawia nową wizję ludzkości, która odzwierciedla ich osobiste punkty widzenia i style. Są to David LaChapelle, Simone Bramante, Martin Schoeller, Ami Vitale, Christy Lee Rogers, Steve McCurry, Joey L., Carolyn Drake, Denis Rouvre, Eugenio Recuenco, Charlie Davoli, Martha Cooper oraz TOILETPAPER.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Inicjatywę New Humanity 2021 wspiera również sześciu ambasadorów z obszaru kultury wezwanych do zgłębienia i wzmocnienia wielorakich znaczeń New Humanity oraz pobudzenia jeszcze głębszej refleksji nad procesem ponownego otwarcia, wychodząc z własnego doświadczenia i wrażliwości. Są to architekt Carlo Ratti, projektantka Stella Jean, pisarz Alessandro Baricco, aktorka Kiera Chaplin, autorka tekstów i piosenkarka Patti Smith oraz dyrektor generalny Save the Children International – Inger Ashing. Działają w światach równoległych do fotografii, które wzbogacają interpretacje koncepcji „New Humanity” przy użyciu różnych języków i form wyrazu: projekt, myśl pisana, utwór muzyczny, projekt architektoniczny.
– Dla Lavazzy The New Humanity 2021 to nie tylko nowy kierunek narracji, ale także awangarda artystyczna, dla której chcieliśmy wokół nas skupić ludzi z uniwersum Lavazzy i nie tylko. W efekcie opracowaliśmy wzniosłe dzieło na bazie obrazów i myśli, stworzone przez niewidzialną sieć talentów, które są bardzo zróżnicowane, ale zjednoczone w używaniu ich wrażliwości i umiejętności jako ambasadorzy, którzy mogą skłonić nas do myślenia o uniwersalnych wartościach, które są prawdziwą esencją Istot Ludzkich – mówi członek zarządu Grupy Lavazza, Francesca Lavazza.
Trzynastu fotografów i sześciu ambasadorów to artyści i intelektualiści zaangażowani przez Lavazzę w awangardowy ruch kulturalny, którego zbiorowa siła jest inspirowana koncepcją The New Humanity: każdy z nas może identyfikować się z jedną lub kilkoma z tych prac, pamiętając jak wszyscy jesteśmy połączeni i jak musimy teraz starać się pozostać zjednoczeni, by narodzić się na nowo.
W ramach kampanii „The New Humanity 2021”, wymyślonej i opracowanej w trakcie wiosennego lockdownu, tegoroczna edycja Kalendarza, od 12 do 26 listopada 2020 r., po raz pierwszy dostępna jest dla publiczności na całym świecie w limitowanej edycji (1000 sztuk) za pośrednictwem aukcji internetowej na stronie auction.lavazza.com.