Przy okazji jesiennej kampanii, Disney Junior rusza z akcją #oglądamydlazabawy, w ramach której pragnie ułatwić rodzicom zrozumienie świata wyobraźni dziecka i zachęcić, by poprzez wspólną zabawę zadbali o rodzinne relacje.
– Czas spędzony wspólnie na zabawie pomaga pogłębić interakcje. Już kilka minut zaangażowanego kontaktu wzmaga wydzielanie oksytocyny, wspierającej więź między ludźmi.- tłumaczy Małgorzata Musiał, ekspertka akcji #oglądamydlazabawy – Dodatkowo, dla dziecka jest to okazja, aby uczyć się świata, zrozumieć doświadczane sytuacje, takie jak konflikty w przedszkolu czy wizyta u lekarza, i wchodzić w różnorakie interakcje. W zabawie rodzic może dowiedzieć się o dziecku tego, czego nie dowie się z rozmów i stawianych pytań. Tak buduje się relacje oparte na zrozumieniu – dodaje pedagog.
Zobacz również
Z pomocą i pod patronatem autorki bloga Dobra Relacja i książki Dobra relacja. Skrzynka z narzędziami dla współczesnej rodziny – Małgorzaty Musiał – kanał Disney Junior opracował specjalne karty ułatwiające rodzicom swobodniejsze poruszanie się w tematyce ulubionych serii animowanych najmłodszych i lepsze zrozumienie świata wyobraźni dziecka. Karty #oglądamydlazabawy z jednej strony przedstawiają najważniejsze informacje o serii i bohaterach Pidżamersów, Blue i Myszki Miki: Zamieszani w przygody, z drugiej pokazują inspirowane nimi pomysły na zabawy. Całość uzupełniają komentarze ekspertki, która tłumaczy, w jaki sposób taka prosta zabawa może pomóc w budowaniu bliskości i wzajemnego zrozumienia.
– Wystarczy choćby odrobina lekkości w postrzeganiu codziennych sytuacji, czego cudownym przykładem jest rodzina Blue: przy odpowiednim podejściu nawet obowiązki mogą zyskać humorystyczny aspekt. Zrozumienie ulubionej serii animowanej naszej pociechy i poznanie jej bohaterów, otwiera drzwi do zupełnie nowego świata. Dzięki tej wiedzy można spojrzeć na codzienne sytuacje z innej perspektywy, zdecydowanie łatwiej zrozumieć dziecko i wyjść z inicjatywą wspólnej zabawy – tłumaczy Małgorzata Musiał.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Akcję w mediach społecznościowych wspierają: Paulina Krupińska, Agnieszka Sienkiewicz, Superstyler oraz Extra tata, którzy na swoich profilach prezentują przykłady prostych zabaw i zachęcają, by po pomysły na wspólnie spędzany czas sięgać do ulubionych serii małych widzów.