Spot powstał na potrzeby kampanii edukacyjnej „Profilaktyka zachowań w walce z chorobami wirusowymi” – wspólnej inicjatywy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Zdrowia i Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
– Spot ma za zadanie promować właściwe nawyki w czasie epidemii SARS-CoV-2. Nasz pomysł to nie tylko instruktarz zachowań, ale stworzenie uniwersalnego przewodnika po bliskości. Jak żyć pod jednym dachem w sytuacji zagrożenia podczas wielodniowej izolacji – mówi Paweł Prochenko właściciel Fabryki Komunikacji Społecznej.
Zobacz również
Ojciec i syn w jednym stali domu
W spocie wzięła udział para aktorów – Stanisław Banasiuk i Mateusz Banasiuk, prawdziwy ojciec i prawdziwy syn. Dzięki temu uchwycono realną, pozbawioną aktorskiej gry więź między nimi. To także ważny przekaz dla nas wszystkich: niezależnie od tego, kim jesteśmy i jaką funkcję pełnimy, zalecenia dotyczą każdego z nas. To od naszej odpowiedzialności i postawy zależy, czy wygramy z zagrożeniem.
W spocie pokazano najważniejsze wskazówki dotyczące postępowania w czasie zagrożenia epidemicznego: nie dotykaj innych, kichaj w łokieć, nie wychodź z domu, myj ręce przez 30 sekund, etc. Nie mniej istotne okazuje się odnalezienie się w nowej sytuacji i wspieranie, szczególnie osób starszych. Czas pandemii to czas na nowe spojrzenie na nasze więzi rodzinne. Teraz, gdy jesteśmy poniekąd skazani na przebywanie pod jednym dachem przez 24 godziny na dobę, warto zadbać o wzajemne relacje. A czasem – wypracować je na nowo.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Zwłaszcza, że właśnie odwracają się nasze role i to młodzi ludzie stają się przewodnikami dla swoich starszych bliskich. Kiedyś rodzice uczyli nas stawiać pierwsze kroki, prowadzili za rękę. Teraz my możemy się zrewanżować i uczyć rodziców kształtować nowe zachowania, które pomogą im przetrwać w walce z wirusem. Nasz film pokazuje wzruszającą historię relacji ojca i syna, gdzie te role się odwracają. Jest zachętą do tego, żeby się wspierać nawzajem i doceniać, że mamy siebie – mówi Natalia Dudek z Fabryki Komunikacji Społecznej, autorka scenariusza.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wspólna kampania KPRM, MZ i Państwowej Inspekcji Sanitarnej
Organizatorami kampanii „Profilaktyka zachowań w walce z chorobami wirusowymi. Ojciec i syn” są Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwo Zdrowia i Państwowa Inspekcja Sanitarna. Spot został wyreżyserowany przez Marka Dawida. Za kreację i wykonanie odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej, przy współpracy z domem produkcyjnym Propeller Film. Spot jest emitowany od 3 kwietnia 2020 roku w internecie oraz stacjach telewizyjnych: TVP, Polsat, Trwam i Republika. Hasztagi kampanii to: #zostańwdomu #pomagajstarszym #bądźmyrazem #rodzina.
Kampania kierowana jest do wszystkich osób mieszkających na terenie Polski.
Realizacja spotu odbyła się przed wprowadzeniem najnowszych wytycznych związanych z przeciwdziałaniem rozprzestrzenianiu się COVID-19. Na planie zachowano niezbędne środki ostrożności.