OKNOPLAST zmienia się i spogląda w przyszłość

Alfred Hitchcock, reżyser znany z mistrzowskiej techniki budowania napięcia twierdził, że dobry film zaczyna się od trzęsienia ziemi, po czym napięcie powinno nieprzerwanie rosnąć. Tę zasadę zaobserwować można również w biznesie.
O autorze
3 min czytania 2015-09-28

Odkąd Oknoplast zaprezentował w kwietniu nowe okno w czasie show z wykorzystaniem zabytkowego samolotu, nie przestaje zaskakiwać. Tym razem nową odsłonę zyskała identyfikacja wizualna marki. Równoczesny start pierwszej tak nowoczesnej strony internetowej w branży i ogłoszenie nowego hasła przewodniego „Spójrz w przyszłość” to znak, że podkrakowskie przedsiębiorstwo znowu postanowiło zaskoczyć.

Oknoplast słynie z produktów eleganckich, funkcjonalnych i wykonanych z zachowaniem najwyższej jakości. O przewadze konkurencyjnej firmy decydują zarówno liczne innowacje, które obecnie funkcjonują jako standardy w branży okiennej, jak i niezwykle dizajnerskie produkty. Najlepiej świadczy o tym sukces firmy wśród Włochów, znanych z wyszukanego i wymagającego gustu. Konsekwentnym odzwierciedleniem tych wartości jest nowa identyfikacja wizualna lidera w branży stolarki otworowej. 

Nowe logo i nowe hasło przewodnie

To właśnie nowa identyfikacja wizualna przykuwa uwagę zaraz po wejściu na stronę Oknoplast. Znajduje się na niej logotyp firmy w zmienionej, bardziej eleganckiej kolorystyce. Hasło przewodnie „Wybierz eksperta” zastąpiono zaś nowym: „Spójrz w przyszłość”. Czy znaczy to, że Oknoplast rezygnuje ze swojej eksperckości? Wręcz przeciwnie – hasło to, spójne z polityką komunikacyjną firmy jeszcze mocniej akcentuje innowacyjny charakter jej rozwiązań oraz rolę trendsettera w branży. Zwraca tym samym uwagę na fakt, że Oknoplast stawia na najnowsze technologie komunikacyjne, dzięki czemu jest zawsze o krok przed konkurencją. Hasło „Spójrz w przyszłość” podkreśla także wizjonerski charakter marki; to, że odwołuje się ona do wyobraźni klientów i ich marzeń dotyczących przyszłości. 

Zgodnie z najnowszymi trendami 

Już na pierwszy rzut oka widać, że w nowej odsłonie serwis internetowy Oknoplast wyróżnia się na tle innych stron w branży. Połączenie wysokiej funkcjonalności z wysmakowanym, minimalistycznym stylem typowym dla marek premium przełamuje schematy komunikacji rodzimych producentów okien i drzwi. Wychodząc naprzeciw trudnościom klientów w zrozumieniu pojęć technicznych, w nowym serwisie marka Oknoplast na każdym kroku towarzyszy użytkownikom przy wyborze okien. Taki też cel postawili sobie autorzy portalu, dobierając zrozumiały nawet dla laika język komunikacji oraz przejrzysty sposób kontaktu z użytkownikami. Po wejściu na stronę uwagę przykuwa teaser filmu, który będzie miał premierę w październiku. Zabierze on użytkownika w wirtualną wycieczkę po świecie pełnym wspaniałych barw, dynamiki oraz.. uwaga: interakcji. To użytkownik będzie wpływał na rozwój jego scenariusza.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Począwszy od warsztatów strategicznych, badań UX, aż poprzez sam etap kreacji nadawaliśmy właściwy kierunek stronie, dla której została przygotowana długofalowa strategia rozwoju. Sam serwis ma się docelowo stać platformą komunikacji nie tylko dla architektów, ale przede wszystkim dla klientów marki. Ma on zaplanowaną strategię rozwoju i co chwila chcemy zaskakiwać klientów innowacjami i wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom, wykorzystując najnowocześniejsze dokonania marketingu, w tym potencjał marketing automation oraz realizując własne, innowatorskie pomysły. Serwis został zaprojektowany przy wykorzystaniu technologii responsive design oraz języka html5, dzięki czemu oprócz przyjemnej, statycznej formy udało się nadać poszczególnym elementom ruch. Dużą uwagę zwróciliśmy na wzajemną kompozycję obrazu statycznego i materiałów wideo, przez co wrażenia wizualne są jeszcze ciekawsze, a produkt jest lepiej wyeksponowany. – wyjaśnia Dariusz Szpak, Creative Director z Ox Media.

Nowe działy

Odmieniony wygląd strony to również więcej treści o charakterze content marketingowym. Wśród nowych działów znalazła się np. Dawka wiedzy, zawierająca wartościowe materiały edukacyjne czy Quiz. Na podstawie odpowiedzi na kilka krótkich pytań otrzymujemy propozycję produktu dopasowanego do naszych potrzeb. Warto też odwiedzić dział Pressroom, który w jednym miejscu zbiera wszystkie najważniejsze informacje z portali społecznościowych oraz istotne wydarzenia z życia firmy. Dzięki tej zakładce użytkownik nie musi osobno wchodzić na każdy kanał społecznościowy, aby dowiedzieć się, co dzieje się w świecie marki Oknoplast. Wszystkie newsy z portali społecznościowych zostały podzielone na trzy kategorie: #Nowości, #Nagrody i #CSR, dzięki czemu można bardzo łatwo odnaleźć poszukiwane informacje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nowoczesny showroom

Poza położeniem dużego nacisku na treści o charakterze content  marketingowym, nowa witryna Oknoplast pełni również funkcję showroomu. Jest niczym ekskluzywny butik, w którym można nie tylko poznać właściwości i przeznaczenie dostępnych w ofercie modeli okien, ale również dobrać do nich rodzaj szprosów czy w interaktywny sposób przymierzyć różne kolory oklein. Autorzy portalu zadbali przy tym, by maksymalnie ułatwić klientom wybór odpowiedniego do ich potrzeb modelu okna. Każdy rodzaj okna opatrzony jest najważniejszą dla niego cechą, np. Prolux to „wyraźnie więcej światła”, a Winergetic Premium „wyraźnie więcej ciepła”. Podstrony produktowe stworzone zostały według zasady od ogółu do szczegółu. Na wstępie każdy model okna ma zrobić „pierwsze wrażenie” na Kliencie. Przewijając witrynę nasz odbiorca poznaje wyróżniające go cechy, funkcjonalność oraz kolorystykę. W ten sposób dawkujemy wiedzę i nie zalewamy Klienta ogromem warstwy technicznej produktu, która powiedzmy sobie szczerze jest trudna do zrozumienia. Przekaz merytoryczny napisany został językiem korzyści, tak, aby nasz Klient znalazł odpowiedni dla swoich potrzeb produkt – przekonuje Magdalena Cedro-Czubaj, Szefowa Marketingu Oknoplast.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ostatnie działania komunikacyjne Oknoplast pokazują, że firma nie boi się nowych wyzwań i konsekwentnie umacnia swoją pozycję lidera w branży okiennej. Nowe hasło przewodnie w połączeniu z odmienioną stroną internetową świadczą o sile i otwartości marki na kolejne, innowacyjne rozwiązania. Nie bez przyczyny po show w Muzeum Lotnictwa w Krakowie prezes Oknoplast doczekał się określenia „Polski Steve Jobs branży okiennej”. Pomysłodawca iPhona i iPada przywiązywał bardzo dużą uwagę do sposobu, w jaki klient zaczyna obcować z produktem. Podobnie w Oknoplast: zadbano, aby pierwsze spotkanie z marką było wyjątkowo przyjemnym doznaniem. A tym samym – z pewnością nie ostatnim.

Serwis dostosowany jest do urządzeń mobilnych.

Za realizację projektu odpowiada agencja OX MEDIA.