O fizycznych objawach miesiączki mówi się dużo, jednak psychiczne aspekty menstruacji to wciąż temat, który nie jest wystarczająco zgłębiany. Mimo stosunkowo łatwego dostępu do materiałów edukacyjnych, współczesne pokolenie dziewczynek dojrzewających płciowo jest pełne emocji na myśl o nadchodzącej miesiączce. Aby to zmienić, powstał program #OkresNoStres, stworzony przez markę wyrobów higienicznych Bella.
Firma realizuje akcję we współpracy we szkołami w całej Polsce, a wiedzę na temat menstruacji pozwala czerpać m.in. z materiałów drukowanych, internetu i social mediów. W ten sposób informacje z łatwością docierają zarówno do młodych, jak i dorosłych zainteresowanych tym tematem.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Pomysł na akcję #OkresNoStres narodził się w odpowiedzi na wyniki badań SW Research, z których wynika m.in., że:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- niemal wszystkim (92%) kobietom podczas ich pierwszej miesiączki towarzyszyły silne emocje,
- najczęściej były to: stres i zdenerwowanie wynikające z nowej sytuacji (41%),
- przedstawicielki pokolenia Z, zdecydowanie rzadziej (10%), niż pokolenie ich matek, czyli pokolenie X (34%) deklarowała, że nie otrzymała jakichkolwiek wskazówek lub wsparcia związanego z pierwszą miesiączką,
- a w efekcie w ich przypadku deklarowany stres i zdenerwowanie przy okazji pierwszej miesiączki było częstsze (43,5% córki vs 40,9 % matki).
W ramach akcji #OkresNoStres szkoły zyskają dostęp do bezpłatnych materiałów edukacyjnych, takich jak scenariusz 45-minutowej lekcji wykorzystującej materiały multimedialne i kartami pracy dla uczniów i nauczycieli. Za merytoryczny aspekt kampanii odpowiada Tosia Kopyt, doświadczona psycholożka i nauczycielka WDŻ.
Za działania w ramach akcji #OkresNoStres odpowiada agencja zintegrowanej komunikacji marketingowej LoveBrandsGroup.
Zdjęcia: www.okresnostres.edu.pl
PS Biedronka już po raz czwarty wspiera w szkołach Akcję Menstruację
Już po raz czwarty Biedronka we współpracy z Fundacją Akcja Menstruacja wspierają walkę z jednym z wyzwań środowiska szkolnego związanych z wychowankami placówek, jaki jest ubóstwo menstruacyjne.