#Olejolej – gdańskie ZOO, dzięki obrazom namalowanym przez orangutanicę zwraca uwagę na szkodliwość oleju palmowego

#Olejolej – gdańskie ZOO, dzięki obrazom namalowanym przez orangutanicę zwraca uwagę na szkodliwość oleju palmowego
#Olejolej to nowa akcja gdańskiego ZOO. Pozornie wygląda jak zwykła kampania, lecz obrazy uświetniające ją namalowała samica orangutana, przebywająca w trójmiejskim Ogrodzie Zoologicznym.
O autorze
1 min czytania 2018-09-26

#Olejolej to hasło nowej kampanii oliwskiego ZOO „Ocalmy Orangutany”, której celem jest walka o życie tych zwierząt.

– Chcemy uświadomić jak wyjątkowymi i potrzebnymi zwierzętami są orangutany, pokazać główne zagrożenia dla ich istnienia i wskazać, co każdy z nas może zrobić, by poprawić los orangutanów oraz innych gatunków zagrożonych wyginięciem. Działając na rzecz orangutanów działamy też we własnym interesie – dbamy o swoje zdrowie. Przetworzony olej palmowy, używany do produktów na co dzień, jest bardzo szkodliwy – tłumaczy Emilia Salach z Gdańskiego Ogrodu Zoologicznego.

Gdański Ogród Zoologiczny jest jedynym w Polsce, w którym zamieszkują orangutany. Ostatni przedstawiciele tego gatunku małp, żyjący w środowisku naturalnym – na Sumatrze i Borneo, dwóch wyspach w południowo-wschodniej Azji – umierają w wyniku wycinki i wypalania lasów tropikalnych dla pozyskiwania drewna oraz pod uprawę palmy olejowej, z której produkowany jest olej palmowy.

W ramach kampanii, oliwskie ZOO zaprasza w swoje progi nie tylko, by zobaczyć z bliska te zwierzęta i poznać ich zwyczaje, ale także by obejrzeć wystawę obrazów namalowanych przez Raję, czyli 46-letnią samicę orangutana, która jest artystką! Pracy twórczej potrafi poświęcić nawet kilka godzin dziennie, a do tworzenia swoich dzieł używa głównie kredek świecowych i bloków rysunkowych. Ukończone dzieła przekazuje innym w zamian za swoje ulubione smakołyki – banany, orzechy lub suszone morele.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

źródło: UM Gdańsk, fot. Jerzy Pinkas

PS

Kiedy jest najwyższy czas, żeby zabrać swoje dzieci do ZOO? Miejski Ogród Zoologiczny Wybrzeża w Gdańsku przygotował świetną kampanię odpowiadającą na to pytanie.

PS2

Polski oddział Xiaomi postanowił wesprzeć inny zagrożony gatunek małp – nosacza sundajskiego – adoptując go wirtualnie.

PS3

Panda Wielka ma jeden z najsłabszych współczynników reprodukcji wśród zwierząt na naszej planecie. Naukowcy i pracownicy zoo w celu sprawdzenia nowych metod zachęcających pandy do rozmnażania się nawiązali współpracę z serwisem PornHub, który nakłaniał użytkowników do przebierania się w stroje pandy podczas miłosnych uniesień. Za każdą przysłaną propozycję filmu, serwis przekazywał 100$ na rzecz organizacji non profit zajmujące się ochroną pand.