…do Karoliny Filip i Damiana Denisa.
Główną nagrodę w bitwie graficznej przyznają uczestnicy Projekcji, jednej z najważniejszych konferencji dla projektantów graficznych w Polsce. Do finałowego etapu konkursu dopuszczono 21 designów, wybranych przez jury w składzie: Angelika Gromotka, Bartek Walczuk, Oskar Podolski i Łukasz Słotwiński. Głównym zadaniem uczestników było stworzenie własnej interpretacji graficznej logotypu Projekcji, według szablonu dostarczonego przez organizatorów. Statuetka trafiła do Oleksandra Shumko z agencji interaktywnej KERRIS za projekt inspirowany budową ludzkiej komórki i dominującym w latach 80. stylem Memphis, zapoczątkowanym przez włoskiego projektanta Ettore’a Sottsassa. W ramach konkursu przyznano również nagrodę organizatorów, która powędrowała do Damiana Denisa. Nagrodę jury zdobyła Karolina Filip.
Zobacz również
– Zwycięstwo w konkursie, w którym staje się w szranki z tak utalentowanymi profesjonalistami, to prawdziwy zaszczyt. Cieszę się, że przypadł mi on tym razem. Dziękuję wszystkim uczestnikom Projekcji, którzy głosowali na moją pracę – komentuje Oleksandr Shumko.
Zdaniem Izabeli Jackowskiej, dyrektor kreatywnej w Just[start], na szczególną uwagę w projekcie Oleksandra zasługują niebanalna paleta barw i zabawa z kształtem poszczególnych figur.
– Design jest spójny, a nawiązanie do natury w ujęciu makro jest mocno odczuwalne. Można odnieść wrażenie, że patrzy się na żywe organizmy, które za moment wypełzną z zasięgu soczewki mikroskopu – komentuje Jackowska.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Z kolei Krzysztof Nikiforuk, art director w agencji interaktywnej KERRIS, zwraca uwagę na fakt, że bitwy graficzne to forma rywalizacji, która inspiruje i motywuje grafików do rozwoju umiejętności i poznawania nowych narzędzi graficznych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Zdobycie nagrody publiczności na wydarzeniu skupiającym tak wielu znakomitych grafików to spore wyróżnienie. Myślę, że projekt Oleksandra na nie zasłużył. Jest nie tylko pomysłowy i estetyczny, lecz także świetnie dopasowany do oczekiwań odbiorców – przekonuje Nikiforuk.
Oleksandr Shumko ukończył projektowanie graficzne i reklamę na Kijowskim Narodowym Uniwersytecie Kultury i Sztuk Pięknych i Komunikację wizualną w Wyższej Szkole Sztuki i Projektowania w Łodzi. W KERRIS pracuje jako graphic designer od 2014 roku, gdzie realizował projekty dla takich marek jak Uber, Porsche, L’Oréal Polska, Lexus czy Polpharma.