fot. omegawatches.com
OMEGA to marka, która słynie m.in. z kultowego Speedmastera Moonwatch. Zegarek, który powędrował na księżyc na nadgarstku Buzza Aldrina podczas misji Apollo 11 w 1969 roku, stał się jednym z najcenniejszych egzemplarzy dla kolekcjonerów na całym świecie. Teraz OMEGA pierwszy raz w historii łączy siły z marką Swatch, aby zaprezentować bardziej przystępny cenowo model, nawiązujący do legendarnego Speedmastera.
Zobacz również
fot. swatch.com
Kolekcja Bioceramic Moon-Swatch obejmuje prawie tuzin zegarków w różnych wersjach kolorystycznych nazwanych na cześć ciał niebieskich. Każdy z nich nawiązuje do osobnej misji kosmicznej związanej z 9 planetami (w tym z Plutonem), Słońcem i Księżycem. Z całej kolekcji najpopularniejszy stał się model Mission to the Moon. Nic dziwnego – zegarek najbardziej przypomina legendarnego Moonwatcha OMEGI, który powędrował na Księżyc.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. swatch.com
Wszystkie MoonSwatche zostały wyposażone w paski na rzep – takie same, jakich używali astronauci do mocowania Speedmastera na swoich nadgarstkach na masywnych skafandrach kosmicznych. Co więcej, wszystkie modele mają dokładnie takie same wymiary jak oryginalny Moonwatch OMEGI. Kolekcja MoonSwatchy została wykonana z bioceramiki, czyli mieszanki dwóch trzecich ceramiki i jednej trzeciej materiału pochodzącego z oleju rycynowego, szeroko wykorzystywanej przez Swatch.
Jak wyjaśnia OMEGA, partnerstwo z marką Swatch wpisuje się w popularny trend współpracy między przystępnymi i luksusowymi markami w celu tworzenia innowacyjnych nowych produktów. Dla OMEGI wspólna misja z marką Swatch jest „zarówno zabawnym przedsięwzięciem, jak i pełnym szacunku ukłonem w stronę odważnej firmy, która zaryzykowała wszystko, by rozruszać podupadły szwajcarski przemysł zegarków podczas rewolucji kwarcowej”.
MoonSwatche będą dostępne w cenie „tylko” 260 dolarów za sztukę, jednak kolekcjonerską wartość modeli „z niższej półki” niewątpliwie podnosi logo OMEGA widoczne na tarczy, koronie i pasku zegarków oraz spore podobieństwo do oryginalnego Moonwatcha. Choć dla niektórych połączenie luksusowej OMEGI i produkującego plastikowe zegarki Swatcha jest po prostu śmieszne, w sieci już panuje spore zamieszanie wokół tej niecodziennej kolekcji. O efektach współpracy przekonamy się już niebawem – oficjalna sprzedaż MoonSwatchy ruszy 26 marca w sklepach Swatch w 23 krajach na całym świecie.
PS
W kampanii promującej legendarny zegarek OMEGA Speedmaster wystąpił aktor George Clooney, który od wielu lat jest ambasadorem i fanem marki OMEGA.