Opiekunowie Opiekunom to grupa na Facebooku, stworzona przez opiekunów i dla opiekunów, dająca dostęp do specjalistycznej wiedzy. To społeczność, która łączy ekspertów i profesjonalistów z osobami zajmującymi się bliskimi wymagającymi stałej opieki i troski, starszymi lub przewlekle chorymi. Powstała, by mogli oni dzielić się doświadczeniami i wzajemnie się od siebie uczyć, znaleźć wsparcie i porady, którym mogą zaufać, poczuć, że ich poświęcenie, osiągnięcia, frustracje i radości są rozumiane, a także mieć miejsce, które daje poczucie wspólnoty w wysiłku.
Grupa powstała z inicjatywy marki TENA, która od 50 lat jest światowym liderem w tworzeniu produktów pomagających w dolegliwościach związanych z nietrzymaniem moczu. TENA zapewnia produkty i usługi dla osób prywatnych i służby zdrowia w 90 krajach na świecie.
Zobacz również
Do #OpiekunowieOpiekunom może dołączyć każdy, kto chciałby dzielić się doświadczeniami opiekowania się bliskimi, wspierać się i wymieniać informacjami z tego obszaru. TENA wspiera grupę wykorzystując swoje materiały edukacyjne i doświadczenie. Służy opiekunom przydatną wiedzą, przygotowuje i udostępnia tematyczne live’y, rozmowy i materiały, które powstają we współpracy z grupą ekspertów. Członkowie społeczności mogli uczestniczyć w livie z psycholożką Katarzyną Miller, która opowiadała „Jak opiekować się sobą i innymi”.
Celem, który przyświeca marce TENA w tworzeniu tej niestandardowej inicjatywy jest niesienie pomocy i wspieranie dobrostanu wykonujących niełatwy zawód opiekuna.
– Na podstawie badania rynku, które przeprowadziliśmy w marcu 2020 roku wiemy, że TENA jest marką cieszącą się nie tylko największym zaufaniem, ale również marką postrzeganą jako ta, która najlepiej rozumie potrzeby opiekunów osób wymagających stałej opieki i troski, i jest im najbliższa. Mając tę wiedzę, ale też poczucie odpowiedzialności z tym związane, postanowiliśmy stworzyć platformę #OpiekunowieOpiekunom – aby być jeszcze bliżej potrzeb naszych klientów, lepiej je rozumieć i na nie odpowiadać – powiedziała Linda Majerowicz, global digital marketing manager w Essity.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Każdy opiekun, mimo swojej siły i wytrwałości, potrzebuje osób, do których może się zwrócić po pomoc i wsparcie. Pandemia dodatkowo spotęgowała u opiekunów potrzebę rozmowy i wymiany doświadczeń. Cieszymy się, że możemy współtworzyć z TENĄ projekt, który daje opiekunom miejsce do dzielenia się wiedzą i codziennego kontaktu – komentuje Anna Domoń, integrated communication executive w LiquidThread.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Polska jest pierwszym pilotażowym rynkiem, na którym powstał projekt #OpiekunowieOpiekunom. TENA planuje wdrożenie platformy też na innych rynkach.
Projekt realizują agencje Publicis Groupe (Zenith, LiquidThread, Performics) oraz agencja BBDO Warszawa. Pomysł i strategię komunikacji marki wypracowały agencje Zenith i BBDO Warszawa. Agencja digitalowo-contentowa LiquidThread odpowiada za wdrożenie, założenia funkcjonowania grupy, prowadzenie i moderowanie, a Performics za wsparcie mediowe. BBDO Warszawa opracowuje też content, kreacje dla grupy, odpowiadała za założenia jej funkcjonowania i dobór ekspertów.