Uznani na świecie eksperci głównymi nagrodami docenili koncepty: Kwarta (marka miodu pitnego) oraz Gekko (marka męskich kosmetyków), wyróżnienie natomiast otrzymał koncept Barberian (marka męskich akcesoriów do włosów).
W rankingu najbardziej nagrodzonych agencji brand design, biorących w ostatnich 5 latach udział w Red Dot Design Concept, organizatorzy odnotowali Opus B Brand Design na wysokim, 9 miejscu. Agencja jest jedyną polską firmą obecną w zestawieniu.
Zobacz również
Kwarta
Projekt czerpie inspirację z przeszłości, opakowanie stanowi interpretację tradycyjnego kamionkowego naczynia na miód pitny, gdyż zachowany został oryginalny materiał, tłoczenia, sygnowanie i cały proces produkcyjny. Projektanci, podkreślają, że Kwarta to dialog przeszłości z współczesną myślą projektową. Nazwa marki nawiązuje do staropolskiej jednostki miary objętości. Dlatego też opakowania otrzymały nietypową objętość 942 ml, czyli 1 kwartę.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Gekko
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejny nagrodzony koncept autorstwa projektantów Opus B Brand to projekt minimalistycznego i funkcjonalnego opakowania na szampon lub żel pod prysznic. Gekko to marka do pielęgnacji ciała dla mężczyzn. Inspirowany fizjonomią gekona system zintegrowanych z opakowaniem przyssawek, pozwala szybko i intuicyjnie umieszczać szampon lub żel w najdogodniejszej części prysznica.
– Cały koncept Gekko opiera się na insightcie związanym z brakiem miejsca na męskie kosmetyki w łazience pod prysznicem. Bardzo często zdarza się, że całą wolną przestrzeń na półkach zajmują kobiece rzeczy, dlatego projekt Gekko daje mężczyźnie trochę miejsca, nie zabierając go przy tym partnerce – tłumaczy Paweł Frej, Brand Design Director w Opus B.
Barberian
Wyróżnienie Red Dot Design Concept otrzymał projekt Barberian – koncept marki akcesoriów do włosów dla mężczyzn.
Z myślą o mężczyznach, którzy dbają o swój długi bujny zarost powstał Barberian – silna marka zbudowana na archetypie bohatera – wojownika i barbarzyńcy, który gumki do brody traktuje niczym trofea z wygranej walki.
– Aby wzmocnić w mężczyznach poczucie wyjątkowości, skutecznie wykorzystaliśmy męskie kody komunikacyjne, odwołując się do atawistycznej atrakcyjności i siły. Nasza obietnica marki nawiązuje do ukrytych męskich pragnień, ubarwiając monotonną codzienność, w której zdaje się nie być miejsca dla wojowników i ich rogatych hełmów – wyjaśnia Paweł Frej.
Red Dot Award
Nagroda Red Dot przyznawana jest w trzech konkursach: Product Design, Design Concept i Communication Design. Projekty docenione w konkursie Design Concept będzie można zobaczyć podczas wystawy w Red Dot Design Museum w Singapurze oraz w corocznym albumie konkursowym.
W 2017 roku zespół Opus B Brand Design otrzymał także nagrodę w konkursie Red Dot Communication Design za projekt systemu identyfikacji wizualnej dla Krakowa.