Orlen ma w planach reaktywację marki CPN, czy wróci historyczna nazwa?

Orlen ma w planach reaktywację marki CPN, czy wróci historyczna nazwa?
Logo CPN (Centrala Produktów Naftowych) to jedno z najbardziej rozpoznawalnych logo w Polsce. CPN jest do tej pory synonimem stacji benzynowych. Czy PKN Orlen wskrzesi markę?
O autorze
0 min czytania 2017-09-11

fot. wikipedia

Według informacji opublikowanych w ISBNews, pojawiły się próby przejęcia praw do logo CPN. W świetle czego PKN Orlen, chcąc zabezpieczyć część swojej historii, zdecydował się zmienić logo stacji w jednej z dzielnic Warszawy. 

Garść historycznych faktów

Historia CPNu sięga roku 1944 r. Powstała wówczas instytucja mająca na celu zabezpieczenie infrastruktury naftowej zniszczonej podczas drugiej wojny światowej i okupacji – Centralny Zarząd Obrotu Produktami Naftowymi „CPN”. W późniejszych latach firmę przekształcono w spółkę, by później połączyć ją z Petrochemią Płock.

3 kwietnia 2000 r. walne zgromadzenie Polskiego Koncernu Naftowego podjęło uchwałę o przyjęciu przez Polski Koncern Naftowy nazwy Orlen.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W 2016 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 79,55 mld zł.*

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

* źródło: isbnews.pl

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się