Ślad węglowy jest obliczany na podstawie protokołu GHG (Greenhouse Gas Protocol) przez Carbon Footprint Foundation. Wg GHG ślad węglowy analizuje się w trzech zakresach. Pierwszy to emisje bezpośrednie – paliwo spalone we flocie (benzyna i diesel) oraz gaz ziemny używany do ogrzewania powierzchni użytkowych. Drugi zakres obejmuje zużycie energii elektrycznej i cieplnej potrzebnej do utrzymania biur oraz magazynów. Trzeci dotyczy pozostałych emisji pośrednich. Są to m.in. zużycie materiałów przy produkcji kolekcji, dojazdy pracowników do pracy, transport towarów, działalność e-commerce czy odpady związane z działalnością spółki.
Gdy w 2020 roku tworzyliśmy strategię 4F Change, zaczęliśmy od zidentyfikowania kluczowych obszarów spółki wpływających na środowisko. Kolejnym krokiem był pomiar śladu węglowego. Pozyskujemy w ten sposób niezbędne dane, które posłużą nam do opracowania szczegółowego planu działań redukcyjnych – mówi Przemysław Feliga, ESG project manager.
Zobacz również
Wyliczanie śladu węglowego to dla spółki OTCF ważny element działań środowiskowych pod kątem przygotowania strategii dekarbonizacji firmy zgodnej z celami Porozumienia Paryskiego. Dzięki analizie przygotowanej przez Carbon Footprint Foundation firma zidentyfikuje najbardziej emisyjne obszary swojej działalności.
Analiza śladu węglowego procesów produkcyjnych i usługowych w biznesie stanowi duże wyzwanie organizacyjne i logistyczne. Raportowanie niefinansowe ESG nakłada obowiązek analityki emisyjności przedsiębiorstw we wszystkich 3 zakresach. Świadomy biznes już podejmuje konkretne działania, by transparentnie komunikować i dawać konsumentowi wybór. Fundacja od początku swojej działalności, od 2019 roku, edukuje i analizuje ślad węglowy. Dostrzegamy coraz większe potrzeby z tym związane. Rzetelna analityka śladu węglowego to budowanie długofalowych przewag konkurencyjnych na rynku dóbr i usług. Bardzo cieszy mnie fakt, że spółka OTCF podjęła wyzwanie – to inwestycja, która finalnie się opłaca wszystkim – mówi Agnieszka Rozwadowska, prezes zarządu Carbon Footprint Foundation.
Analiza śladu węglowego jest procesem szczegółowym. Pomoże OTCF w poszukiwaniu lepszych rozwiązań w procesach projektowania, pozyskiwania materiałów, produkcji i codziennej działalności operacyjnej. Wskaże obszary, w których wprowadzane zmiany przyniosą najlepsze rezultaty dla środowiska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Więcej informacji o strategii 4F Change można znaleźć na 4fchange.com oraz na Instagramie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing