TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Otchłań – kampania społeczna na rzecz transplantologii dziecięcej

„Otchłań” to mocny, przejmujący i spektakularny spot, w którym Fundacja „Serce Anielki” nawołuje Polaków do wsparcia polskiej transplantologii dziecięcej, która z uwagi na trudną sytuację w służbie zdrowia znalazła się w bardzo krytycznym momencie.
O autorze
2 min czytania 2020-11-17

Tylko w ciągu ostatniego roku czas oczekiwania na przeszczep pediatryczny wydłużył się w Polsce z 300 do ponad 500 dni , w porównaniu z Hiszpanią jest on 4 razy dłuższy. Według raportu Organización Nacional de Trasplantes, Polska jest jednym z państw z najmniejszą liczbą ich przeprowadzania. Dla chorych dzieci to wyrok śmierci, a temat ich dramatycznej sytuacji w dyskusjach o zdrowiu jest pomijany. Fundacja „Serce Anielki” stara się to zmienić i nagłośnić tak niewygodny dla wielu temat. Najnowszy spot „Otchłań”, w mocny sposób pokazuje z czym wiąże się utrata szansy na transplantację. 

Szpitalne łóżko, leżąca na nim mała dziewczynka podłączona do specjalistycznej aparatury, przejmująca atmosfera – tak rozpoczyna się „Otchłań”. Spot jest głównym elementem kampanii o tym samym tytule. 

– Spot dotyczy donacji i transplantacji narządów dziecięcych. Jego celem jest zwiększenie świadomości społeczeństwa w tych kwestiach, a co za tym idzie, ratowanie życia. Temat jest wyjątkowo trudny, bo przecież aby zgodzić się na oddanie narządów swojego dziecka, musisz najpierw je stracić… Niestety to dla wielu dzieci jedyny ratunek, a zbyt długi czas oczekiwania na zbawienny organ bardzo często kończy ich życia – wyjaśnia Tomasz Chrapusta, reżyser.

Ogólnopolska kampania od początku była misją Jadwigi Hermanowicz, założycielki fundacji „Serce Anielki”. Organizacja powstała po jej tragicznych doświadczeniach – w 2017 roku w wyniku braku dawcy zmarła Anielka, jej 19-miesięczna córka. Od tamtej pory aktywnie działa na rzecz zwiększenia świadomości przeszczepów pediatrycznych wśród różnych środowisk. „Otchłań” powstała z jej inicjatywy i dzięki zaangażowaniu Dynamo Group: Dynamo Film i ich studia postprodukcyjnego Delapost oraz reżysera Tomasza Chrapusty, udało się stworzyć pełną rozmachu, poruszającą produkcję. „Otchłań” emitowana jest na kanałach TVP, od 16.11 w grupie TVN oraz na platformach internetowych partnerów kampanii. Fundacja zapowiada dalsze działania na rzecz dzieci oczekujących na przeszczep i ich rodziców. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W produkcję spotu realizowaną przez Dynamo, pro bono zaangażowanych było ponad 90 twórców i specjalistów. Tak Natalia Strzałkowska z Dynamo, producentka i członkini zarządu, mówi o zaangażowaniu studia w projekt: „Jako grupa Dynamo zawsze staramy się regularnie brać udział w projektach społecznych. Ten ma tak ważny cel, że sprawą oczywistą było dla nas zaangażowanie się w realizację tej kampanii”.

Plan „Otchłani” był dużym wyzwaniem. Ujęcia kręcono w zamkniętym oddziale szpitalnym oraz na basenie Politechniki Łódzkiej. Duża część ujęć była kręcona pod wodą. Postprodukcja trwała kilka miesięcy. Maciej Szymczuk, Supervisor VFX ze studia postprodukcyjnego Delapost komentuje: ,,Na etapie preprodukcyjnym, zainscenizowaliśmy ujęcie po ujęciu cały nasz plan zdjęciowy w środowisku 3D. Na etapie produkcyjnym, byliśmy przygotowani pod kątem postprodukcji na wszystkie ewentualności, jakie mogły wystąpić podczas zdjęć. Materiał video był w 80% poddany rotoskopii, po to by wykreować podwodne otoczenie 3D odpowiadające idei spotu”. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się