W ubiegłym roku licytacja szklanych słoi z podpisami Jurka Owsiaka cieszyła się ogromną popularnością. Friends of Glass Polska wraz z Jurkiem Owsiakiem w 2019 roku poszło o krok dalej, zapraszając do wspólnego działania znanych i cenionych ludzi dobrej woli, dla których pomoc jest dziecinnie prosta, zgodnie z mottem tegorocznego 27. Finału. Efektem jest „Wiadomość w słoju” – projekt, który z jednej strony jest kontynuacją wcześniejszych inicjatyw Friends of Glass Polska, a z drugiej ich całkiem nową odsłoną.
Przygotowania do akcji „Wiadomość w słoju” rozpoczęły się ponad pół roku wcześniej, a pierwszym krokiem było wyprodukowanie w hucie szkła Ardagh Glass w Gostyniu sześćdziesięciu unikatowych słojów o pojemności 4,250 litra ze specjalnie wygrawerowanym logo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Zobacz również
– W kolejnych Finałach uczestniczymy od lat tworząc unikatowe opakowania szklane dla WOŚP, które trafiły do mieszkańców Gostynia. Mamy nadzieję, że „Wiadomość w słoju” spodoba się nowemu właścicielowi, nie tylko ze względu na zawartość, ale i wyjątkowe opakowanie – mówi Andrzej Zagata, kierownik gorącego końca w hucie Ardagh Glass w Gostyniu.
Kolejnym krokiem było podpisanie słoja przez Jurka Owsiaka, który w środku umieścił COŚ od siebie. Coś, co – zgodnie z ideą „Wiadomości w słoju” – jest bliskie i charakterystyczne. O to samo poproszono Otylię Jędrzejczak, Kamila Stocha, Bartka Kurka i Marka Kondrata. Każda z tych wybitnych postaci nie tylko podpisała się na słoju, ale też umieściła w nim swoje COŚ – to właśnie jest „Wiadomość w słoju”. Otylia Jędrzejczak przekazała m.in. koszulkę z podpisami medalistek olimpijskich – swoim, a także Oktawii Nowackiej i Julii Michalskiej oraz dwukrotnej mistrzyni Europy Justyny Święty-Ersenic. Trzykrotny mistrz olimpijski Kamil Stoch umieścił w słoju swoje gogle z autografem. Podobnie uczynił najlepszy polski sportowiec 2018 roku i mistrz świata Bartek Kurek, podpisując się na koszulce meczowej. Natomiast Marek Kondrat włożył do słoja zdjęcie swojego miejsca na ziemi z dedykacją. W słoju znajduje się też kilka innych niespodzianek, a pozna je i otrzyma na własność wyłącznie osoba, która słój wylicytuje pod tym linkiem.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Jesteśmy zaszczyceni, że znów możemy grać dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i to z tak wyjątkowymi osobami, które umieściły w naszym szklanym słoju swoją wiadomość. Cieszymy się, że Jurkowi Owsiakowi spodobał się nasz pomysł i zgodził się z nami go współtworzyć – informuje Barbara Maciałczyk, marketing manager w Ardagh Group, reprezentująca Friends of Glass w Polsce.
Aukcja trwa do 14 stycznia, a cały dochód przeznaczony jest na tegoroczny cel Orkiestry, czyli zakup sprzętu dla specjalistycznych szpitali dziecięcych.