Wysoka na pięć metrów konstrukcja zajęła centralne miejsce we foyer, pobudziła wyobraźnię i poddała pod refleksję zjawisko zanieczyszczenia hałasem, który jest drugą główną środowiskową przyczyną problemów zdrowotnych. Partnerem instalacji była firma Respect Energy działająca w obszarze energii odnawialnej.
Odgłosy przestrzeni miejskiej Szczecina, który jest w pierwszej trójce najgłośniejszych miast w Polsce, stały się bazą do opowiedzenia o hałasie i jego negatywnym wpływie na zdrowie. Osiem kinetycznych modułów – krążących po kolistej, kilkumetrowej orbicie – prezentowało dźwięki, inspirujące zwiedzających do refleksji. Taki cel postawili sobie twórcy instalacji Noise Surround System, uznany kolektyw panGenerator, który stworzył tę wyjątkową konstrukcję właśnie po to, żeby zwrócić uwagę na coraz istotniejsze zjawisko zanieczyszczenia hałasem.
Zobacz również
– Tematy związane z problemami środowiskowymi i dbaniem o ludzki dobrostan są nam szczególnie bliskie. Wiedza o zanieczyszczeniu CO₂ jest już dobrze upowszechniona i zrozumiała dla szerokiego odbiorcy. Artystyczny komentarz w formie instalacji „Noise Surround System” do zjawiska, jakim jest zanieczyszczenie hałasem, wydał nam się bardzo interesujący, ponieważ uruchamianie wyobraźni i pobudzanie do refleksji jest ważną częścią naszej działalności. Zwrócenie uwagi na problem i budzenie świadomości to pierwszy etap do podjęcia działań, a odbiorcy i twórcy kultury to często oddolni ambasadorzy ważnych idei i promotorzy postaw, których celem jest szukanie nowych kierunków rozwoju. Dlatego cieszy nas, że tak wielu uczestników festiwalu MUSIC.DESIGN.FORM skonfrontowało się z dźwiękami, jakie generowała instalacja, wyzwalając w odbiorcach duże poruszenie. Od takich doznań i zapamiętanych wrażeń często zaczyna się chęć zmiany, a także rodzi się inicjatywa do działania – mówi Jola Wąs, Head of Communication & Marketing Respect Energy.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Zdjęcie główne: mat. pras.
Słuchaj podcastu NowyMarketing