Przykłady, które zostaną przytoczone, pochodzą z branż zdominowanych przez kobiety, choć przecież nie tylko kobiety „kupują oczami”. To, że obraz ma wpływ na decyzje zakupowe, nie jest żadnym odkryciem. Jednak fenomen unboxingu zdaje się być traktowany nieco po macoszemu przez branże, które stricte z ekskluzywnymi ciuchami i kosmetykami nie są związane.
Moim zdaniem to błąd. Dodatkowe doświadczenie, jakiego doznaje klient po otrzymaniu zamówionego i wyczekiwanego towaru, zawsze jest wartością dodaną. Możemy postarać się o drobny gest, jak na przykład kartka z podziękowaniem. Taką prostą metodę wzbudzenia sympatii stosuje CoffeeDesk.pl.
Zobacz również
źródło: www.instagram.com/p/BC8atZfF1BK/?tagged=coffeedesk
Do odręcznie napisanej kartki dochodzi również pudełko tekturowe z sympatycznym napisem i logo firmy. Prosty i skuteczny sposób na wywołanie uśmiechu i zachęcenie do udostępnienia informacji wśród swoich znajomych.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kolejnym sposobem na to, by klient poczuł się naprawdę wyjątkowo, to stylowe opakowanie samych produktów i drobny upominek. Produkty przesłane przez MintiShop.pl cieszą nie tylko oko kolorowym papierem z nalepką i logo, ale również słodzą. I to dosłownie. Do każdego zamówienia dołączana jest kultowa już krówka firmowa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
www.instagram.com/p/BDGPnZ1OllP
www.instagram.com/p/BC8Fq0QExjD
Efekt prostego zabiegu jest całkiem przyjemny. Ilość udostępnień również spora. Wystarczy sprawdzić hashtag nazwy sklepu na instagramie. Klientka kupująca nawet nieatrakcyjny produkt opakowany w taki sposób poczuje się wyjątkowo.
Równie chętnie udostępniane są zapakowane produkty marki Clare Blanc, produkującej kosmetyki mineralne. Inwestycja w te kartoniki z pewnością się opłaciła.
www.instagram.com/p/BBAEwkSCltW
www.facebook.com/ClareBlancCosmetics/photos/pb.140837952782795.-2207520000.1458668972./384951978371390/?type=3&theater
Niewielkim kosztem wydrukowania kilku kartek, zakupienia kopert czy kolorowych papierów do pakowania prezentów, zamiast tradycyjnej folii bąbelkowej, uzyskamy efekt wyjątkowej na tle konkurencji przesyłki. I nie zawsze opakowanie samego produktu musi być opatrzone sprytnie umieszczonym lub nachalnie widocznym logo. Zadowolony i dopieszczony klient, który będzie rozpakowywał swoje własne zamówienie niczym prezent gwiazdkowy, będzie z radością robił za orędownika Twojej marki.
Przykłady od srdfclothing.com / bierzniepytaj.pl
Mistrzami pozytywnych doświadczeń podczas unboxingu są oczywiście marki luksusowe. Liderzy opinii, a w tym również blogerki, przygotowują wręcz osobne posty czy filmy dotyczące rozpakowywania zamówionych produktów. Te materiały zbierają ogromną liczbę wyświetleń na serwisach społecznościowych, co jest kolejnym dowodem na to, że to, jak będzie zapakowany dostarczany produkt ma ogromne znaczenie. Doświadczenie przy unboxingu ma dla konsumentów ogromne znaczenie, stanowi kolejną wartość dla samego produktu.