– Chcemy pokazać nowy wizerunek marki jej produktów, którego adresatami są użytkownicy Internetu oraz urządzeń mobilnych. Panorama Firm zyskała „nową twarz”. Dynamiczny logotyp podkreśla zmianę wizji marki, która chce osiągnąć pozycję symbolu wyszukiwania lokalnego – mówi Wojciech Komosa, Kierownik ds. Komunikacji i PR.
Nowe logo Panorama Firm
Panorama Firm funkcjonuje na rynku od ponad dwudziestu lat, jest znaną i cenioną marką. Do tej pory kojarzona była głównie z drukowanym katalogiem, teraz przenosi się do Internetu i obszaru mobilnego. Chce dotrzeć do użytkowników tych mediów. Nowa identyfikacja wizualna podkreśla nowy etap w życiu marki i firmy.
Zobacz również
– Nowy logotyp kolorystyką bazuje na poprzedniej wersji znaku, jest jednak zapowiedzią czegoś nowego, nowy wizerunek to element naszej strategii marki i kolejny krok w stronę realizacji naszej wizji – by Panorama Firm stała się symbolem wyszukiwania lokalnego. Dynamiczna czcionka, motyw graficzny oraz charakterystyczne hasło, czynią znak bardziej nowoczesnym, wywołującym pozytywne skojarzenia. Nowy logotyp, dzięki wyraźniej czcionce czy grafice, stał się bardziej uniwersalny, można go zastosować w różnej formie w druku, Internecie czy w urządzeniach mobilnych – wyjaśnia Wojciech Komosa.
Nowości – sticker, tagline
Po raz pierwszy przy znaku pojawia się symbol graficzny, tzw. „sticker”. Z jednej strony symbolizuje coś, co chcemy odkryć, z drugiej kojarzy się z zaznaczaniem rzeczy ważnych, o których chcemy pamiętać. Dzięki temu marka zyskała nową osobowość i stała się tzw. „Przewodnikiem”, który pomoże odkryć każdą okolicę. Okrągły kształt grafiki kojarzy się z panoramicznym spojrzeniem (dookoła, 360º), które doskonale charakteryzuje wizję marki, która ma ambicje być symbolem wyszukiwania lokalnego.
Wartością dodaną do znaku jest również nowe hasło korporacyjne: „odkrywaj blisko, szukaj lokalnie”. To nawiązanie do grupy docelowej, która wyszukuje ciekawe miejsca, firmy, tam gdzie obecnie przebywa. Naszym zadaniem jest dostarczyć najlepsze informacje lokalne w sposób dla niego najlepszy, dopasowany do potrzeb, czyli telefon, komputer, tablet, telewizor czy katalog.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Autorem znaku jest agencja Dragon Rouge, wyspecjalizowana w rebrandingach. Projekt bazował na badaniach wykonanych w ramach strategii marki wdrażanej w cale grupie Eniro.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Obecnie marka została wdrożona wewnętrznie, w produktach oraz w komunikacji do klientów. Szerokie działania informacyjno – promocyjne planowane są w pierwszej połowie roku.