Instytut Pantone Color co roku prezentuje nowe kolory, które będą wyznaczać trendy w konkretnym sezonie. Firma już teraz wybrała odcienie, które będą nam towarzyszyć w przyszłym roku, kiedy będziemy cieszyć się pierwszymi wiosennymi promieniami słońca.
W sezonie wiosna-lato 2023 najmodniejsze kolory będą odzwierciedlać globalne zmiany w społeczeństwie i przekazywać odczucia konsumentów. Odcienie będą odpowiedzią na takie hasła jak: „nowo odkryta wolność” i „ekscytacja nowymi doświadczeniami”.
Zobacz również
10 głównych kolorów sezonu od Pantone to szereg kontrastujących odcieni, które inspirują do eksperymentowania i wyrażania siebie. W kolekcji mamym m.in. intensywny czerwony nazwany „Fiery Red” i ciepły brzoskwiniowy odcień „Peach Pink”.
Wybór ekspertów wyraża dużą dawkę optymizmu, czego potwierdzeniem jest emanujący radością odcień „Empire Yellow” i „Classic Green”, który według Pantone ma mieć nawet właściwości lecznicze. Projektanci będą sięgać też po uniwersalny „Summer Song” – czysty błękit wyrażający spokój i sprzyjający procesowi relaksacji.
Oprócz tego Pantone wybrał 5 odcieni zaliczanych do „nowej klasyki” – są to pastelowe odcienie, które mogą się nawzajem uzupełniać. W tej kolekcji znajdziemy „wodny” odcień Skylight, apetyczny odcień „Vanilia Cream, liliowo-szary „Grey Lilac”, stonowany zielony „Leek Green” i przyjemny dla oka kolor „Macciato.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Jakiś czas temu Pantone nawiązało współpracę ze szwedzką marką Intimina i ogłosiło wprowadzenie nowego koloru, który nosi nazwę „okres”. W ramach wspólnej inicjatywy obie firmy zwracają uwagę na problem tabuizacji miesiączki.
PS 2
Marketerzy zawsze reagują na kolory roku od Pantone. Gdy w 2021 roku wybrano zestawienie szarego i żółtego, pojawiło się w social mediach wiele kreatywnych RTM-ów.