Pantone wybrał kolory na sezon wiosna-lato 2023

Pantone wybrał kolory na sezon wiosna-lato 2023
10 głównych odcieni sezonu, a także 5 odcieni „nowej klasyki” będą dominować w sezonie wiosna-lato 2023. Nowe kolory od Pantone z pewnością pojawią się w modzie, designie i innych przejawach trendów.
O autorze
1 min czytania 2022-09-12

Instytut Pantone Color co roku prezentuje nowe kolory, które będą wyznaczać trendy w konkretnym sezonie. Firma już teraz wybrała odcienie, które będą nam towarzyszyć w przyszłym roku, kiedy będziemy cieszyć się pierwszymi wiosennymi promieniami słońca.

W sezonie wiosna-lato 2023 najmodniejsze kolory będą odzwierciedlać globalne zmiany w społeczeństwie i przekazywać odczucia konsumentów. Odcienie będą odpowiedzią na takie hasła jak: „nowo odkryta wolność” i „ekscytacja nowymi doświadczeniami”.

10 głównych kolorów sezonu od Pantone to szereg kontrastujących odcieni, które inspirują do eksperymentowania i wyrażania siebie. W kolekcji mamym m.in. intensywny czerwony nazwany „Fiery Red” i ciepły brzoskwiniowy odcień „Peach Pink”.

Wybór ekspertów wyraża dużą dawkę optymizmu, czego potwierdzeniem jest emanujący radością odcień „Empire Yellow” i „Classic Green”, który według Pantone ma mieć nawet właściwości lecznicze. Projektanci będą sięgać też po uniwersalny „Summer Song” – czysty błękit wyrażający spokój i sprzyjający procesowi relaksacji. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Oprócz tego Pantone wybrał 5 odcieni zaliczanych do „nowej klasyki” – są to pastelowe odcienie, które mogą się nawzajem uzupełniać. W tej kolekcji znajdziemy „wodny” odcień Skylight, apetyczny odcień „Vanilia Cream,  liliowo-szary „Grey Lilac”, stonowany zielony „Leek Green” i przyjemny dla oka kolor „Macciato.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jakiś czas temu Pantone nawiązało współpracę ze szwedzką marką Intimina i ogłosiło wprowadzenie nowego koloru, który nosi nazwę „okres”. W ramach wspólnej inicjatywy obie firmy zwracają uwagę na problem tabuizacji miesiączki.

PS 2

Marketerzy zawsze reagują na kolory roku od Pantone. Gdy w 2021 roku wybrano zestawienie szarego i żółtego, pojawiło się w social mediach wiele kreatywnych RTM-ów.