Rozwój konkursu oznacza także rozszerzenie samego finału – w 2020 roku inicjatywę zakończy dwudniowy event z koncertami oraz strefami marek i startupów.
Upside Down Stories – to oficjalne hasło 7. edycji konkursu dla młodych reżyserów, organizowanego przez dom produkcyjny Papaya Films. Nowym hasłem organizator podkreśla, że w tym roku oczekuje wywrotowych i niepokornych scenariuszy. Inicjatywa polega na napisaniu eksplikacji reżyserskiej przedstawiającej pomysł na film reklamowy lub teledysk dla partnerów głównych konkursu. Autorzy najlepszych prac otrzymają budżet na realizację swoich produkcji. Premiera filmów oraz wręczenie nagród odbędzie się podczas finału konkursu, który odbędzie się w dniach 29-30 maja 2020 roku.
Zobacz również
Podczas 7. edycji, do dwóch istniejących już kategorii dołączy trzecia – Instagram Stories. Będzie to wyzwanie polegające na stworzeniu pionowego contentu filmowego dla jednego z partnerów głównych konkursu na podstawie briefu. Finaliści w tej kategorii, podobnie jak w kategoriach Branded Stories i Music Stories, otrzymają budżet na stworzenie filmu.
Papaya Young Directors rozszerza także działania edukacyjne. Start konkursu poprzedzi szereg spotkań w szkołach filmowych i artystycznych, a także w czasie festiwali filmowych. Otwarte warsztaty nie tylko przygotują potencjalnych uczestników do wzięcia udziału w inicjatywie, ale także pobudzą ogólną dyskusję o pracy twórczej w świecie filmowym i reklamowym.
Festiwalowy finał odbędzie się w dniach 29-30 maja i po raz pierwszy będzie trwał dłużej niż jeden wieczór. Pierwszy dzień poświęcony będzie filmom reklamowym i sygnowanym przez marki strefom rozrywki, drugi natomiast to święto muzyki – z koncertami na żywo, pokazem premierowych teledysków i zwycięskich prac stworzonych w ramach kategorii Instagram Stories.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Nasz cel to znalezienie nowych talentów filmowych. Osób, które myślą wywrotowo. O nieszablonowości kreatywnego myślenia świadczy umiejętność wyrażenia się w nowych formatach, jakim jest m.in. Instagram. Zeszłoroczna nowość – kategoria teledysk, przyniosła nam wiele pozytywnych wrażeń, dlatego w tej edycji zdecydowaliśmy się na kolejne rozszerzenie formuły konkursu. To będzie emocjonująca edycja – podkreśla Kacper Sawicki, executive producer Papaya Films i członek kapituły konkursu Papaya Young Directors.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zgłoszenia do 7. edycji konkursu Papaya Young Directors rozpoczną się 16 grudnia 2019 roku i potrwają do 20 stycznia 2020 roku.