Równocześnie 48% badanych uważa wręcz, że sklepy powinny wydawać papierowe gazetki promocyjne. Natomiast 1/3 nie wyobraża sobie, by ich sklep mógł z nich zrezygnować.
– Konsumenci mają dobrą opinię na temat gazetek – zachęcają one do zakupów, ale jednocześnie pozwalają na oszczędności w domowym budżecie. Ta szczególna cecha przypisywana gazetce czyni ją tak skuteczną w działaniach sprzedażowych – mówi Adam Ciołek, project manager z ARC Rynek i Opinia.
Zobacz również
Aż 84%osób, które przeglądają gazetki, dzieli się pozyskanymi z nich informacjami z rodziną i znajomymi. W oczach konsumentów ten kanał komunikacji jest bardzo istotny, ponieważ niejednokrotnie pomaga stworzyć listę zakupów i często zwraca uwagę na produkty, których dany konsument nie kupuje na co dzień. Gazetki reklamowe są niezbędnym elementem podejmowania decyzji zakupowych w wielu domach, aż 52 procent badanych stwierdziło, że ulubioną przez nich formą gazetek reklamowych są te w wersji papierowej, co pozostawia w tyle elektroniczne na stronie internetowej (wybór 23%) oraz w aplikacji mobilnej sklepu (15%). Czasami jest to nawet czynnik determinujący wybór sklepu, w którym klient dokonuje zakupu.
– Badanie potwierdza, że dla sieci handlowych gazetka drukowana jest nadal podstawową formą komunikacji promocji do klienta. Wskazując gazetkę jako wiarygodne źródło informacji, respondenci potwierdzają także, że ta forma komunikacji jest dla nich nie tylko ważna, ale co bardziej istotne, rzetelna. To właśnie na podstawie gazetki klienci są w stanie określić, do której sieci handlowej warto wybrać się na codzienne czy tygodniowe zakupy – mówi Marcin Kłósek, kierownik ds. marketingu wydawniczego z Tesco Polska.
Więcej informacji z badania można znaleźć na stronie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing