Patagonia to znana amerykańska marka, specjalizująca się w outdoorowej odzieży oraz sprzęcie m.in. narciarskim, wspinaczkowym czy surfingowym. Firma już od dłuższego czasu stara się przeciwdziałać zanieczyszczeniom środowiska, czego przykładem jest chociażby komis Worn Wear, w którym dostępne są używane ubrania i sprzęt marki.
Początkowo był to jedynie tzw. pop-up store, czyli tymczasowy butik w danym miejscu. Wówczas klienci mogli naprawić swój uszkodzony sprzęt lub odzież. Teraz pomysł rozszerzył się o pełnoprawny sklep internetowy, w którym można nabyć używaną odzież oraz sprzęt Patagonii. Co więcej, każda osoba, która przekaże swoje rzeczy do wirtualnego komisu otrzyma punkty, które może wykorzystać na zakup produktów marki.
Zobacz również
Ideą Worn Wear jest utrzymanie zakupionej już rzeczy w obiegu celem ograniczenia nadmiernego konsumpcjonizmu, więc osoba oddająca swoje ubranie czy sprzęt nie musi okazać potwierdzenia zakupu – ważne by produkt był wyprodukowany przez Patagonię.
PS
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Marka odzieżowa Reima stworzyła ubrania dla dzieci, które można poddać recyklingowi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Nowy portal fundraisingowy Ubraniadooddania.pl umożliwia pomaganie bez wydawania pieniędzy.