Wraz ze zmianą organizacyjną, odpowiedzialny za wszystkie obszary biznesu zespół zarządzający będzie miał większą decyzyjność i swobodę działania w Polsce, gdzie Danone generuje 3,5 mld zł rocznie*. Nowy dyrektor generalny grupy spółek Danone, Paweł Piątek, który z organizacją związany jest od 14 lat, będzie odpowiedzialny za trzy spółki: Danone, Nutricia i Żywiec Zdrój.
Nowe możliwości
Prostsza, połączona struktura i możliwość wspólnego zarządzania wszystkimi kategoriami produktów, umożliwi Danone lepsze dopasowanie oferty do polskich preferencji i wyższą konkurencyjność, dzięki efektywności, sprawności i synergii działań połączonych organizacji.
Zobacz również
– To nie tylko zmiana struktury, to zmiana sposobu myślenia. Budujemy silny zespół, który dobrze zna polskie uwarunkowania i będzie w stanie jeszcze lepiej przełożyć realizowaną przez nas misję, na realne i dopasowane lokalnie rozwiązania. Chcemy nadal towarzyszyć Polakom na każdym etapie życia. Znamy dobrze tutejsze wyzwania i potrzeby. Zarówno w obszarze zdrowia, jak i wyzwań środowiskowych – mówi Paweł Piątek, dyrektor generalny grupy spółek Danone w Polsce.
Zorientowany lokalnie
Wzmocniony lokalnie zespół zarządzający będzie mógł kierować polskim rynkiem w sposób bardziej niezależny. Jest to naturalny krok dla Danone bo Polska jest strategicznym rynkiem w globalnych strukturach firmy. To tu działa siedem zakładów produkcyjnych i to tu – w województwie śląskim, opolskim i zachodniopomorskim – powstają produkty tworzone we współpracy z polskimi dostawcami, a które trafiają na stoły konsumentów w 120 krajach na 5 kontynentach. Rozwijając produkcję w Polsce i wzmacniając eksport, Danone pozytywnie wpływa na polską gospodarkę i rynek pracy. Łączna wartość wynagrodzeń wygenerowanych przez grupę spółek DANONE w 2020 roku wyniosła 810,6 mln zł**.
Zmiana organizacyjna dotyczy również funkcji IT & Data, w których rozpoczął się proces tworzenia Centrum Usług Biznesowych o znacznie szerszych kompetencjach eksperckich i większym zasięgu geograficznym niż dotychczasowe. Do końca 2023 roku planuje stworzyć ponad 150 miejsc pracy i jest to strategiczna inwestycja w strukturach Danone na świecie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jedna misja
Grupę spółek Danone w Polsce tworzą liderzy w swoich kategoriach: Danone (świeże produkty mleczne i pochodzenia roślinnego), Nutricia (żywność dla niemowląt i małych dzieci oraz żywienie medyczne) i Żywiec Zdrój (woda i napoje). Wszystkie spółki łączy podwójne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego oraz realizowana misja Danone, zgodnie z którą poprzez żywność niesiemy zdrowie tak wielu ludziom, jak to możliwe. Dlatego Danone w Polsce to nie tylko wysokiej jakości, odpowiednio zbilansowane i chętnie wybierane produkty, ale również odpowiadające na potrzeby Polaków działania społeczne i programy edukacyjne, w tym „1000 pierwszych dni”, „Mamo, tato, wolę wodę”, czy pionierskie inicjatywy, jak zbiórka i poddanie recyklingowi 100% plastiku wprowadzonego na rynek w 2020 roku.
– Niezależnie od zmian wewnątrz organizacji, będziemy dalej skupiać się na budowaniu silnych marek, dostarczaniu wysokiej jakości produktów dopasowanych do oczekiwań Polaków i zrównoważonym rozwoju biznesu. Poszanowanie dla szeroko rozumianego otoczenia i potrzeb społecznych pozostaną dla nas tak samo ważne jak wzrosty sprzedażowe – zapewnia Paweł Piątek.
* 3,57 mld zł wygenerowane w 2020 roku w polskiej gospodarce dzięki działaniom spółek DANONE – Raport wpływu grupy spółek Danone, Warszawa 2021.
** Raport wpływu grupy spółek Danone, Warszawa 2021.