„Pedał”, „szmata”, „brudas” – A jeśli kiedyś tak nazwą Twoje dziecko?

Niespełna kilka sekund Twojego czasu wystarczy, aby przeciwstawić się zalewowi krzywdzących treści w sieci – tłumaczą autorzy nowej kampanii społecznej HejtStop, przedstawiając jednocześnie narzędzie do realnego przeciwdziałania mowie nienawiści w Internecie. Od tego tygodnia kampania rusza w prasie
O autorze
1 min czytania 2016-03-24

– Hejt w sieci stał się powszechnym zjawiskiem. Wydawałoby się, że zadomowił się on w internetowej przestrzeni na dobre i nie ma na niego sposobu. A przecież nawoływanie do nienawiści w Internecie jest przestępstwem, tak samo jak w prawdziwym świecie. Dlatego stworzyliśmy realne rozwiązanie dla tych, którzy chcieliby wyeliminować taki język z otaczającego nas świata. Teraz każdy anonimowo może wskazać krzywdzącą treść, którą my zgłosimy organom ścigania. Razem zablokujemy mowę nienawiści! – przekonuje Joanna Grabarczyk z Projekt: Polska, współorganizatorka akcji. – Naszym działaniem chcemy zachęcać wszystkich internautów do aktywnego uczestnictwa w usuwaniu krzywdzących treści z sieci – dodaje Joanna Grabarczyk. 

W ramach akcji powstało proste narzędzie informatyczne oparte na rozwiązaniu używanym w serwisie SzybkaPapuga.pl. Pozwala ono internautom anonimowo zgłaszać do prokuratury wszystkie przypadki mowy nienawiści. W 3 sekundy. Każdy, kto uzna, że widzi przykład mowy nienawiści w Internecie poprzez stronę www.hejtstop.pl wysyła screen lub link do niej. Następnie prawnicy ze start-upu SzybkaPapuga.pl sprawdzają, czy faktycznie przesłana treść łamie przepisy prawa, a jeśli tak – przygotowują zgłoszenie do prokuratury. 

Organizator: Projekt: Polska.
Partnerzy projektu: VML Poland, SzybkaPapuga.pl
Projekt realizowany jest w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z funduszy EOG.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing