Szacuje się, że co roku na świecie sprzedaje się 80 miliardów sztuk nowych ubrań. Najczęściej wiszą one w szafach nabywców zdecydowanie za krótko. Brytyjskie badania pokazują, że w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej ubrania wyrzucane są po zaledwie 35 dniach od chwili ich zakupu**. Odpowiedzią na ten problem może być filozofia slow fashion, która stopniowo zyskuje na popularności.
Edukacja w zakresie modowego slow fashion nakierowana na zmianę nawyków konsumpcyjnych konieczna jest także w Polsce. Chodzi o zbudowanie świadomości wśród Polek i Polaków, aby kupować mniej ubrań, ale lepszej jakości oraz troskliwie dbać o te, które już posiadamy.
Zobacz również
– Perwoll to marka, która nieodłącznie kojarzy się z modą. W tej branży w ostatnich latach dużo mówi się o trendzie slow fashion, który wyrasta z szerszej idei odpowiedzialnej konsumpcji. Stąd nasza kampania #RethinkFashion, którą realizujemy we współpracy z ambasadorką marki, Mają Sablewską. Przekonujemy w niej, że nie trzeba mieć dziesiątek ubrań w szafie, wystarczy kilka, ale dobrze dobranych, o które umiemy odpowiednio zadbać – podkreśla Wioleta Adamiec, junior brand manager w firmie Henkel Polska, która odpowiada za komunikację marketingową marki Perwoll, oferującej serię specjalistycznych środków do prania.
Na dedykowanej podstronie akcji www.perwoll.pl/rethinkfashion konsumenci mogą znaleźć wiele porad dotyczących filozofii slow fashion. Na potrzeby kampanii powstał cykl vlogów w serwisie YouTube, w których Maja Sablewska, współpracująca z marką Perwoll od 6 lat, zdradza swoją filozofię mody, bliską nurtowi slow fashion.
– Wierzę, że w życiu i w modzie nie chodzi o ilość, ale o jakość. Nie chodzi o to, aby nasza szafa pękała w szwach, ale o to, by mieć takie ubrania, które stają się naszymi wiernymi przyjaciółmi na długo, pozwalając zestawiać się w nieskończenie wiele kombinacji i na nowo odkrywać drzemiący w nich potencjał. Tak właśnie rozumiem slow fashion. W moich vlogach pokazuję i uczę, jak kreatywnie zestawiać ze sobą kroje, materiały i kolory, aby zawsze wyglądać modnie, stosownie do okoliczności i czuć się atrakcyjnie – mówi Maja Sablewska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Warto pamiętać, że mniej wyrzuconych ubrań, to mniej odpadów i mniejsze zanieczyszczanie środowiska, które jest naszą wspólną odpowiedzialnością. Więc troskliwie dbajmy o nasze ubrania. Perwoll nam w tym skutecznie pomoże – dodaje Wioleta Adamiec z Henkel Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania edukacyjna #RethinkFashion marki Perwoll doskonale wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej firmy Henkel. Firma dąży do ograniczania śladu środowiskowego własnych operacji biznesowych, a także chce oferować klientom i konsumentom produkty, które umożliwiają im zmniejszanie ich własnego śladu środowiskowego. Ważną częścią odpowiedzialności firmy jest także skuteczna edukacja konsumencka.
*z raportu firmy McKinsey „A new fast fashion formula” z 2016 r.
**z raportu brytyjskiej organizacji Eco-Age, zajmującej się doradztwem na polu biznesu odpowiedzialnego (CSR)