W związku z wcześniejszym oświadczeniem firmy Philip Morris International (PMI) z 9 marca 2022 r., firma PMI ogłasza konkretne działania, które podjęła w celu wygaszenia planowanych inwestycji i ograniczenia produkcji w Rosji.
Firma PMI podjęła dotychczas następujące działania:
Zobacz również
- Zaprzestała produkcji szeregu wyrobów tytoniowych oferowanych na rynku rosyjskim i równolegle ograniczyła swoją działalność produkcyjną;
- Zrezygnowała z planowanych na ten rok premier wszystkich swoich produktów w Rosji;
- Anulowała wprowadzenie na rynek rosyjski sztandarowego produktu firmy: systemu podgrzewania tytoniu IQOS ILUMA, pierwotnie zaplanowaną na marzec 2022 r.;
- Anulowała plany produkcji ponad 20 mld sztuk wkładów tytoniowych TEREA (przeznaczonych do IQOS ILUMA) i związanej z nią inwestycji w Rosji o wartości 150 mln dolarów;
- Zawiesiła działalności marketingowe na rosyjskim rynku.
Rada Nadzorcza Philip Morris International, w porozumieniu z zespołem zarządzającym, przygotowuje scenariusze wyjścia z rosyjskiego rynku, uwzględniając złożoność i dynamicznie zmieniającą się specyfikę otoczenia regulacyjnego i biznesowego na tym rynku.
„Od 4 tygodni wszystkie nasze wysiłki skupiają się na zapewnieniu bezpieczeństwa naszym kolegom z Ukrainy. Wyrażamy solidarność z cierpiącymi, niewinnymi dziećmi, kobietami i męzczyznami” – powiedział Jacek Olczak, CEO Philip Morris International. „W Rosji zatrudniamy ponad 3200 pracowników. Nadal będziemy ich wspierać i wypłacać pensje. Naszym priorytetem jest zapewnienie im ochrony i w oparciu o to będziemy podejmować dalsze decyzje” – dodał CEO PMI.
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami przekazywanymi przez PMI, w 2021 r. na rynek rosyjski trafiło blisko 10% całkowitego wolumenu produktów firmy. Rosja odpowiada za około 6% przychodów netto PMI.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
PMI planuje przedstawić aktualizację swoich prognoz finansowych na 2022 r. w dn. 21 kwietnia 2022 r., wraz z ogłoszeniem wyników finansowych firmy za I kwartał br.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Równolegle firma Philip Morris International (PMI) skupia się na niesieniu pomocy humanitarnej Ukrainie. Firma zobowiązała się przekazać pierwszą transzę wsparcia finansowego w wysokości blisko 43 mln zł (10 mln dolarów).
PMI uruchomił też specjalny fundusz humanitarny dla Ukrainy, w ramach globalnej inicjatywy „Projects with a Heart”. Firma wyrównuje wsparcie swoich pracowników donacją o tej samej wysokości. Przekazuje też darowizny organizacjom humanitarnym, niosącym pomoc Ukrainie: firma wspiera kilkanaście takich instytucji, działających w Ukrainie, Polsce, Mołdawii, Rumunii, Słowacji i Węgrzech.
Philip Morris Polska i Kraje Bałtyckie koordynują globalne działania PMI, związane z darowiznami rzeczowymi, w porozumieniu z organizacjami pozarządowymi, a także oferując bezpośrednie wsparcie dla uchodźców przybywających do Polski.