Marketing Master by SAR to ranking wyróżniający najbardziej wszechstronnych marketerów. Druga edycja podsumowała wyniki trzech konkursów organizowanych w 2025 roku przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR: KTR, Effie i Innovation. Powstało zestawienie liderek i liderów, którzy w mistrzowski sposób potrafią łączyć trzy filary marketingu: kreatywność, efektywność i innowacyjność.
Podczas Gali Innovation + Marketing Master pierścienie odebrali przedstawiciele pięciu marek, które uzyskały najlepsze osiągnięcia w kluczowych projektach SAR. Ranking opiera się na przejrzystym i porównywalnym systemie przeliczeń wyników z każdego konkursu, co pozwala spojrzeć na dokonania firm w sposób holistyczny – nie przez pryzmat pojedynczych projektów, lecz konsekwentnie budowanych rezultatów w trzech komplementarnych obszarach.
Top 5 rankingu Marketing Master 2025
- Złoty pierścień: McDonald’s (Michał Arament, CMO)
- Srebrny pierścień: ING Bank Śląski (Barbara Pasterczyk, CMO)
- Srebrny pierścień: Grupa OLX (Anna Adrian, Head of Marketing Otodom & OLX RE; Michał Wiśniewski, Head of Marketing OLX Jobs + OLX PL; Filip Fiedorow, Marketing Director OLX Europe)
- Srebrny pierścień: Mondelēz (Vira Ponomarenko, Marketing Director, Poland and Baltics)
- Srebrny pierścień: LOTTE Wedel (Krzysztof Bogacz, Marketing, Strategy and Innovation Director)

– Laureatów Marketing Master łączy jedno: interdyscyplinarne myślenie o marketingu. W ich pracy dane spotykają się z intuicją, technologia z emocjami, a strategia z kreatywnością – tłumaczy Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Generalny SAR.
Cały ranking wraz z punktacją wszystkich 30 podmiotów znajduje się na stronie.
Jaką pracę wykonała każda z marek, by znaleźć się wśród najlepszych?
- McDonald’s przewodzi w każdej kategorii
Niekwestionowanym liderem tegorocznego rankingu został McDonald’s, który w każdym z konkursów zdobył jako reklamodawca najwięcej nagród. Marka zrealizowała w tym roku szeroko zakrojone kampanie skierowane do zróżnicowanych grup odbiorców – nie tylko do klientów indywidualnych, ale także do obecnych i potencjalnych pracowników. Najwięcej wyróżnień przyniosły sieci kampanie: „Burger Drwala koloruje zimę”, „Bambi robi z makiem co chce”, „Przyjaźń od kuchni” oraz „To się nosi w Maku!”.
- ING wysoko dzięki refleksyjnej komunikacji
ING Bank Śląski uplasował się na drugim miejscu zestawienia. Świetny wynik zapewniła marce przede wszystkim kampania „Emerytura jest bliżej niż myślisz”, szczególnie doceniona w konkursie KTR. Bank zdobył również punkty w rankingu za edukacyjny projekt „4 lata MIASTA ING w Roblox”, wspierający najmłodszych w nauce podstaw finansów i cyberbezpieczeństwa.
- Grupa OLX z kampaniami blisko ludzi
Trzecia lokata przypadła Grupie OLX, która w tym roku zwróciła uwagę jury ważnymi tematami społecznymi. OLX Praca została wyróżniona za kampanię „Nie wykluczaj nikogo, a zwłaszcza siebie” oraz za kolejną odsłonę „Praca z korzyścią dla wszystkich”. Na wynik grupy złożyły się również projekty Otodom, m.in. „Szczęśliwi metrów nie liczą” i „Światło”.
- Budowanie relacji siłą Mondelēz
Wysoko w rankingu znalazł się także koncern Mondelēz, do którego należy Milka. Lokalna kampania marki „Zasąsiadujmy się”, skoncentrowana na budowaniu relacji pomiędzy sąsiadami, została obsypana nagrodami i wysoko oceniona w każdym konkursie SAR. Jej sukces sprawił, że projekt zostanie wdrożony również na innych rynkach.
- Muzeum Fabryka Czekolady sukcesem LOTTE Wedel
Ostatni pierścień trafił do LOTTE Wedel. Marka zdobyła najwięcej nagród za unikalny projekt wykraczający poza standardowe działania komunikacyjne i biznesowe – „Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel”. Dodatkowo wyróżniono także kampanie „Co znaczy WW?” oraz „Ptasie Mleczko – Prima Aprilis”.