W ramach kampanii pojawiły się publikacje merytoryczne, skupiające uwagę na sytuacji polskiej onkologii, na jej wyzwaniach i potrzebach. Głos w publicznej debacie zabrali najwięksi medyczni eksperci, psychologowie, osoby wyzdrowiałe i chore na raka dzieci oraz ich rodzice. Dzięki Kampanii Złotej Wstążki udało się zwrócić uwagę milionom Polaków, jak ważna jest wczesna diagnoza oraz uważność onkologiczna rodziców i lekarzy pierwszego kontaktu. Wskazaliśmy także, jakie obszary należy rozwijać, aby jeszcze skuteczniej leczyć małych pacjentów, aby zapewnić, żeby każde dziecko miało szansę na wyzdrowienie. Kampania była wreszcie pretekstem do społecznego i finansowego zaangażowania we wsparcie leczenia w klinice onkologii dziecięcej Przylądek Nadziei we Wrocławiu. W Kampanię Złotej Wstążki włączyły się osoby indywidualne, a także partnerzy biznesowi i instytucjonalni.
Przez cały wrzesień symbol złotej wstążki zagościł w wielu miejscach, m.in. na mundurach pilotów i personelu pokładowego PLL LOT. Na złoto został podświetlony Pałacu Kultury i Nauki oraz Stadion Miejski we Wrocławiu. Ponad 35 partnerów biznesowych i merytorycznych zaangażowało się w szereg działań i aktywnie komunikowało do swoich interesariuszy. Ponad ponad 6 tysięcy osób wzięło udział w ogólnopolskim wyzwaniu rekreacyjnym RakReaton.
Zobacz również
Kampania Złotej Wstążki w Polsce odbyła się po raz pierwszy. We wrześniu, światowym miesiącu świadomości nowotworów dziecięcych, którego symbolem jest złota wstążka. Kolor wstążki nawiązuje do najcenniejszego kruszcu i reprezentuje największą wartość – zdrowie wszystkich dzieci. Kampanię zainicjowała i zorganizowała Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”, która od niemal 30 lat wspiera małych pacjentów Kliniki Przylądek Nadziei, walczących każdego dnia o zdrowie i życie.
– Najważniejsze jest to, że udało nam się skupić uwagę społeczeństwa na nowotworach dziecięcych. Pokazując Prawdziwych Bohaterów, czyli tych, którzy zmagali lub nadal zmagają się z chorobą nowotworową dzieci, wspierając się opiniami wybitnych ekspertów medycznych, mówiliśmy o potrzebie zmian w polskiej onkologii, o skutecznym i kompleksowym leczeniu, wsparciu dla rodzin w tej nietypowej sytuacji. Dzięki temu na rzecz leczenia dzieci chorych na nowotwory zaangażowaliśmy miliony ludzi dobrej woli, kilkadziesiąt instytucji i przedsiębiorstw. Z tej okazji na złoty kolor został podświetlony Pałac Kultury i Nauki, stadion we Wrocławiu, a symbol złotej wstążki zaistniał nawet w przestrzeni powietrznej na mundurach pilotów i personelu lotniczego, opanowując także media społecznościowe. Wierzymy, że dzięki tym działaniom wrzesień na stałe zagości w świadomości Polaków jako miesiąc dedykowany nowotworom dziecięcym – mówi Przemek Pohrybieniuk, prezes zarządu Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”.
Złota wstążka jednoczy światy
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Misją Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” jest to, żeby każde dziecko miało realną szansę na wyzdrowienie i możliwie szybki powrót do szczęśliwego dzieciństwa. Oprócz szerzenia świadomości o sytuacji onkologii dziecięcej w Polsce, potrzebne jest też wsparcie finansowe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Zależało nam na tym, aby jednocześnie zaangażować jak najwięcej osób, firm i instytucji na rzecz skutecznego leczenia dzieci chorych na nowotwory. I udało nam się to! Nasza kampania pokazała, że w słusznej sprawie można połączyć różne światy i przygotować wspaniałe projekty marketingu zaangażowanego społecznie (CRM). Na rzecz kampanii nasi partnerzy dedykowali różnego rodzaju produkty i usługi, a kupujący mogli decydować także o dodatkowej kwocie wsparcia fundacji. Dołączyły do nas także instytucje publiczne i organizacje społeczne. Wszystkim im należą się ogromne podziękowania i szacunek za poparcie naszej idei, bo w ten sposób wspólnie poruszyliśmy i zjednoczyliśmy ludzi wokół idei pomagania dzieciom chorym na nowotwory, by wesprzeć ich leczenie. Doceniamy każdy gest solidarności! – wylicza Przemek Pohrybieniuk.
Rekreacją w raka
Kampania Złotej Wstążki oferowała wiele sposobów zaangażowania. Jeden z nich to RakReaton, czyli ogólnopolskie wyzwanie pokonania miliona kilometrów w celu zebrania 100 000 złotych na leczenie dzieci chorych na nowotwory. Taką sumę zadeklarowali przekazać partnerzy wyzwania – Grupa IMPEL oraz Fundacja LOTTO im. H. Konopackiej. I choć wrzesień to dobry czas na mobilizację, a chętnych do pomagania stale przybywa, to akcja została przedłużona na październik aż do osiągnięcia 1 miliona kilometrów. Wyzwanie wspierają m.in. Andrzej Bargiel, sportowiec ekstremalny, Agnieszka Kobus-Zawojska, wioślarka, medalistka Igrzysk Olimpijskich w Rio w 2016 roku, Magdalena Loska, mistrzyni świata w brazylijskim ju-jitsu i wielu innych. Kilometry w wyzwaniu pokonywane są przez spacerowiczów, amatorów biegania i jazdy na rowerze, a także sportowców, a nawet całe grupy biegowe i rowerowe oraz osoby znane. Swoją cząstkę dołożyli także uczestnicy Narodowego Dnia Sportu oraz piłkarze Ekstraklasy.
– Energia, jaką udało się nam razem stworzyć, jest niepowtarzalna, dlatego postanowiliśmy, że wyzwanie potrwa do momentu osiągnięcia celu. W ten sposób nie marnujemy dotychczasowego zaangażowania ponad 6000 ludzi, a do wyzwania dołączają kolejne osoby. Skończymy w momencie, gdy nasz licznik pokaże milion kilometrów! – wyjaśnia organizator.
Złota wstążka w mediach
Kampanii towarzyszyły działania w mediach społecznościowych. Tylko na Facebooku kampania dotarła do ponad 1,23 miliona unikatowych użytkowników, wywołując 44 tysiące reakcji, a jej komunikaty zostały wyświetlone ponad 2 miliony razy. Dodatkowo dzięki zaangażowaniu influencerów i influencerek kampania dotarła tam do ponad 1,65 miliona użytkowników. Media tradycyjne również kilkaset razy informowały o Kampanii Złotej Wstążki.
Złota wstążka przez cały rok
Niestety co roku 1200 dzieci zapada na nowotwory, a skuteczne leczenie jest kosztowne. Dlatego Fundacja nieustannie wspiera potrzeby dzieci i ich rodzin.
Kampania Złotej Wstążki zainaugurowała wiele inicjatyw we wrześniu, a niektóre z nich zostały przedłużone.
– Nasi partnerzy patrzą na kampanię długofalowo, co nas bardzo cieszy. Pokazuje zrozumienie sensu naszych działań i prawdziwe zaangażowanie społeczne. Na portalu Siepomaga.pl prowadzimy specjalną zbiórkę na wsparcie „Programu Broviac. Krócej w szpitalu”, która potrwa do końca roku, natomiast akcja „Każda kawa pomaga” na stacjach LOTOS co najmniej do końca października. Użytkownicy serwisu iTaxi będą mogli do świąt Bożego Narodzenia przekazać środki finansowe w swojej aplikacji do przejazdów, a na www.merlin.pl można zakupić specjalne zakładki do książek dedykowane kampanii – informuje Przemek Pohrybieniuk.