…sprawdzić, jaki smak uczestnicy badania wybiorą zimą.
Mechanizm badania preferencji smakowych podczas Wyzwania Smaku Pepsi pozostaje niezmienny od samego początku trwania akcji. Podczas Wyzwania uczestnik dostaje do spróbowania Pepsi oraz drugi napój typu cola w nieoznaczonych przezroczystych kubkach. Po wskazaniu bardziej odpowiadającego mu smaku, dowiaduje się, którą markę wybrał. Napoje w czasie testów każdorazowo podawane są w tej samej temperaturze, w takich samych kubeczkach i ze świeżo otwartych puszek.
Zobacz również
Intrygujące grupy podejmują zimowe Wyzwanie Smaku Pepsi
W zimowym Wyzwaniu Smaku Pepsi biorą udział intrygujące świąteczne grupy! Swój smak wybierają między innymi wieszający lampki choinkowe czy świąteczni kierowcy… W Wyzwaniu Smaku Pepsi pojawiły się także elfy!
W przeciągu najbliższych miesięcy kolejne grupy odkryją, który napój bardziej im smakuje. W zimowej edycji Wyzwania Smaku Pepsi sprawdzi, jaki smak wybieramy, kiedy temperatura za oknem spada. Czy orzeźwiająca Pepsi pomoże przełamać miejskim łyżwiarzom pierwsze lody? Jakim smakiem kierują się świąteczni kierowcy?
Akcja zostanie wsparta przez znanych youtuberów. Przez najbliższe miesiące influencerzy przybliżą nam zimowe Wyzwanie Smaku Pepsi poprzez publikowanie wyników grup za pośrednictwem mediów społecznościowych (Facebook, YT, Snapchat).
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Pepsi tym samym nawiązuje do letniej edycji akcji, gdzie wśród badanych segmentów znalazły się grupy charakterystyczne dla okresu wakacyjnego. W poprzedniej edycji Wyzwania podczas ślepego testu smaku, smak Pepsi najczęściej wybierali uczestniczący w badaniu Plażowicze, Rowerzyści i Klubowicze (69%). Zaraz za nimi uplasowali się wspólnie Festiwalowicze (63%), Hipsterzy (61%), Plecakowicze (61%) i Motocykliści (61%). Pepsi sprawdziła, który z dwóch napojów typu cola wybrali m.in. sprzedawcy pamiątek (61%) czy kampingowcy (68%).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejna edycja kultowej kampanii Pepsi
Wyzwanie Smaku Pepsi ma już kilkuletnią tradycję – kampania jest rozpoznawalna wśród konsumentów w całej Polsce. Podczas tegorocznej letniej edycji Wyzwania Smaku, zespół Pepsi odwiedził aż kilkanaście polskich miast! W przeciągu 2. wakacyjnych miesięcy w Wyzwaniu Smaku Pepsi wzięło udział ponad 90 tysięcy osób, z których 58% wybrało smak Pepsi.
Ogólnopolska kampania ruszyła wraz z początkiem listopada i potrwa do końca roku. Działania marketingowe, skorelowane z akcją, będą realizowane pod znanym konsumentom hasłem „Wybór jest chwilą. Zasmakuj go.”, wykorzystywanym przy poprzednich akcjach marki.
Reklama jest emitowana w telewizji od wtorku – 8 listopada 2016, poza tym zaplanowano działania w internecie oraz na outdoorze. W spocie promującym zimową edycję Wyzwania Smaku Pepsi pokazano w dowcipny sposób grupy, które deklarują wybór smaku Pepsi. Kampania obejmuje emisję spotów reklamowych w TV, mediach społecznościowych oraz na portalu YouTube.
Za przygotowanie i realizację kampanii odpowiadają firmy BBDO Warszawa (kreacja i adaptacja reklam), Deloitte Digital (aktywności w internecie), OMD (zakup mediów), Ewesa (organizacja eventów) oraz Partner of Promotion (działania PR).