Pierwsze polskie wejście na Himlung 7126m n.p.m. Droga na szczyt…

Dziś chciałabym Państwa zaprosić, do skorzystania z rzadkiej okazji, podglądania organizacji wyprawy himalajskiej „od zaplecza”, z naciskiem na sprawy związane z pozyskiwaniem Patronów Medialnych i Sponsorów. W tym i kolejnych artykułach, postaram się na bieżąco pokazać Państwu cały proces...
O autorze
1 min czytania 2018-01-18

fot. unsplash.com

…od pomysłu do realizacji. Być może, wśród czytelników są osoby, które zawodowo zajmują się takimi działaniami. Jeśli tak, i będą mieli Państwo jakieś uwagi lub komentarze, bardzo zapraszam do dyskusji.

Wstęp

Jako zawodowy ORGANIZATOR oraz osoba wspinająca się od ponad 30 lat, nie mam żadnego problemu ze „zmontowaniem” wyprawy. Kwestia wyboru Agencji, przewodnika, zakup biletów lotniczych, zabezpieczenie wyprawy od strony medycznej i żywieniowej, czy wreszcie przygotowanie planu treningowego poprzedzającego wyprawę, nie stanowi dla mnie trudności. Przysłowiowe „schody” zaczynają się, gdyż trzeba zebrać fundusze …

Jak większość nowatorskich przedsięwzięć, również ta wyprawa wymaga zaangażowania nie tylko ludzi, ale także sporych środków. Do tej pory, wszystkie swoje wyprawy finansowałam samodzielnie, tym razem jednak stanęłam przed koniecznością poszukania wsparcia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Patronat Medialny

Jako pierwsze zadanie, postawiłam przed sobą znalezienie patronów medialnych. Oprócz czasopism branżowych, związanych z górami, wspinaniem i eksploracją, dla których taki temat jest z oczywistych względów interesujący, pomyślałam o pismach kobiecych i psychologicznych, zwłaszcza, że wyprawa zapowiada się jako czysto kobiece przedsięwzięcie, a my mamy kilka atutów:

  • Wiek: 55+
  • Płeć: kobiety
  • Status rodzinny: matki i żony (mimo pasji która na ogół wyklucza spokojne życie rodzinne)

Pomysł okazał się trafiony! Wstępnie wysłałam Zaproszenie do 14 redakcji. Jeszcze tego samego dnia, dostałam dwie pozytywne odpowiedzi – jedną z pisma branżowego i jedną z pisma kobiecego (z „zacięciem” psychologicznym). Na tym etapie, jedną umowę mamy już „w podpisie”, jedna redakcja oczekuje na notatkę aby wypuścić „newsa”, a z dwiema redakcjami trwają negocjacje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W Zaproszeniu, zaoferowałam:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Relację z przygotowań i przebiegu wyprawy oraz materiał zdjęciowy
  • Umieszczenie logo Patrona Medialnego na wszystkich materiałach informacyjnych o wyprawie
  • Wykonanie sesji zdjęciowej z logo Patrona Medialnego
  • Dostarczenie oprawionych odbitek wybranych zdjęć (liczba i format do uzgodnienia), do wykorzystania przez Redakcję, np. jako nagrody w konkursie dla czytelników

W zamian oczekuję:

  • Zamieszczenia relacji z naszej wyprawy na łamach pisma
  • Autoryzacji materiału przed opublikowaniem
  • Możliwości umieszczenia w materiale informacji o ewentualnych Sponsorach

Obszerniejsze relacje z kolejnych etapów przygotowań (w tym również cały List z Zaproszeniem do objęcia patronatu medialnego), można śledzić na stronie.

CDN…