Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Pierwszy geofiltr Snapchata wśród uczelni wyższych w Polsce

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, jako pierwsza uczelnia w kraju, przygotował geofiltr dla użytkowników Snapchata. Filtr został zatwierdzony i udostępniony użytkownikom tej coraz bardziej popularnej wśród młodych aplikacji w połowie września.
O autorze
2 min czytania 2015-10-02

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Będąc w kampusie uczelni lub w pobliżu, można korzystać z filtra z grafiką przygotowaną przez uczelnię.

Czym jest Snapchat?

Snapchat służy do komunikacji mobilnej. Dzięki niemu można zrobić zdjęcia lub nagrać krótki film i wysłać do swoich znajomych. Po uwieczniona chwila znika z ekranu użytkownika, o ile ten nie zrobi zrzutu ekranu. Można także tworzyć tzw. „stories”, czyli opowieści i dzięki temu dzielić się swoim dniem ze wszystkimi znajomymi. Komunikację za jego pomocą wykorzystują głównie młodzi. Snapchat jest najszybciej rozwijającym się medium społecznościowym 2014 roku. Wyprzedził Facebook Messengera, Pinteresta i Instagrama.

Snapchat w liczbach: ok. 2 mln użytkowników w Polsce, 51% to ludzie młodzi (16-24 lata), 33% korzysta ze Snapchata każdego dnia.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Geofiltry Snapchata

Geofiltry są to specjalne nakładki na snapy, czyli ujęcia, które mogą być dostępne tylko w niektórych miejscach. Dany geofiltr przypisany jest do obszaru geograficznego, który wybrał jego twórca i jest dostępny wraz ze standardowymi filtrami ujęć (np. prędkość, czas, temperatura czy barwa ujęcia). Wszystkie geofiltry muszą być oryginalne i muszą być zatwierdzone przez zespół Snapchata, co nie jest takie proste, jak mówią sami administratorzy kont w serwisie, którzy zgłaszają geofiltry do zatwierdzenia. 

Przygotowanie geofiltra to kolejny nowomediowy krok Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach i ukłon w kierunku młodych – kandydatów na studia i studentów. Teraz każdy użytkownik Snpachata, który będzie chciał uwiecznić chwilę, będąc na uczelni lub w jej pobliżu, będzie mógł przy użyciu geofiltra w łatwy sposób pokazać znajomym, gdzie się znajduje. Uniwersytet pokazuje po raz kolejny, że aspiruje do bycia w obszarze nowych mediów numerem jeden na Śląsku i w Polsce. Obecnie posiada konta w serwisach: Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Twitter czy VKontakt.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pod koniec 2014 roku Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach wypuścił także aplikację mobilną myUE, dzięki której społeczność akademicka – polska i zagraniczna – na bieżąco otrzymuje informacje o wybranych, najważniejszych wydarzeniach, odbywających się na uniwersytecie.  – Trwają także prace nad dostosowaniem strony internetowej naszej uczelni dla potrzeb osób niepełnosprawnych oraz stworzeniem jej wersji responsywnej, którą zamierzamy wdrożyć jeszcze w tym roku. Osobiście szczególnie czekam jednak na powstanie platformy „Ambasadorzy Zagraniczni”, która pozwoli na wsparcie promocji i procesu pozyskiwania kandydatów na studia z zagranicy. Pomóc mają w tym zagraniczna kadra naukowa oraz absolwenci uczelni, którzy najlepiej świadczą o tym, jak studiuje się na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Aplikacja myUE, platforma „Ambasadorzy zagraniczni” oraz wersja responsywna strony internetowej powstają w ramach projektu „InterUni – Wsparcie internacjonalizacji. Wzmacnianie relacji między Uczelnią, kandydatami, studentami, absolwentami i pracownikami przy wykorzystaniu nowych mediów.” Projekt korzysta z dofinansowania pochodzącego z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG i funduszy norweskich. 

Ujęcia z geofiltrem Snapchata „UE Katowice” do ściągnięcia pod linkiem.