Dla porównania Telewizja Republika wyemitowała w tym samym okresie blisko 2 tys. spotów, a kwota przychodu netto, według jej oficjalnych cenników, wyniosła 16 mln zł. Średnia cena jednostkowa za jedną emisję reklamy w telewizji wPolsce24 wyniosła 442 zł, natomiast w Republice było to ponad 8 tys. zł.
2 września 2024 roku, w ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej zadebiutowała prawicowa stacja wPolsce24. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, jak wyglądał jej miesiąc otwarcia w porównaniu do TV Republika. Ta druga rozpoczęła nadawanie satelitarne 6 maja 2013, a od 12 lipca br. dołączyła do stacji naziemnych i jest dostępna w tym samym MUX 8, w którym jest także kanał wPolsce24.
Zobacz również
Według danych adMonit w pierwszym miesiącu działalności telewizja wPolsce24 wyemitowała 21 784 spoty reklamowe, w których reklamowało się 181 marek. Największymi reklamodawcami stacji byli Leroy Merlin, Plus oraz Kaufland. Według oficjalnych cenników nowa prawicowa telewizja we wrześniu uzyskała przychód netto 9 620 800 zł. Średnia cena emisji jednego spotu w tym okresie to 442 zł.

Analizując wyniki stacji TV Republika, zebrane w aplikacji adMonit, widać, że prawicowa telewizja nadal boryka się z małą liczbą reklamodawców, co jest pokłosiem sytuacji kryzysowej z początku roku. Wówczas po skandalicznych wypowiedziach o emigrantach wygłoszonych przez Jana Pietrzaka, Marka Króla i Marka Jakubiaka z Kukiz’15 (który porównał emigrantów do „niepotrzebnych odpadów”), reklamy ze stacji wycofało kilkudziesięciu dużych reklamodawców. Wśród nich były marki takie jak IKEA, mBank, Millenium, czy Alior Bank.
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
We wrześniu br. w Telewizji Republika ukazało się tylko 1987 spotów reklamowych, w których reklamowało się 57 marek. Największymi reklamodawcami w tym okresie byli Lidl, Plus oraz Nurofen (producent RECKITT BECKINSER), którzy łącznie wydali na reklamy w tej stacji 7 386 900 zł, co stanowiło aż 46% wszystkich przychodów netto TV Republiki. Średnia cena emisji jednego spotu wyniosła 8079 zł netto. Istotne jest, że wartość cennikowa nie uwzględnia rabatów, które w pakietach oraz długich współpracach mogą dochodzić do kilkudziesięciu procent.
Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tabele: mat. pras.
Zdjęcie główne: Facebook