Pierwszy milion trzeba ukraść? Nie! Too Good To Go go uratowało

Aplikacja do walki z marnowaniem żywności skradła serca Polaków. Użytkownicy uratowali właśnie milionową paczkę, niemarnując tym samym 2 500 000 kg emisji CO2e. To ogromny krok milowy i początek trendu na ratowanie – podkreślają przedstawiciele Too Good To Go.
O autorze
2 min czytania 2021-05-11

Nikt nie lubi wyrzucać jedzenia i potwierdza to sukces aplikacji Too Good To Go w Polsce. Od startu w lipcu 2019 roku do walki marnowaniem żywności przyłączyło się 781 676 użytkowników w 18 miastach Polski, a kolejne miasta dołączą najbliższych tygodniach. W tym czasie Pogromcy Marnowania Jedzenia, jak mówią o sobie użytkownicy, przechwycili już 1 milion paczek-niespodzianek, nie marnując tym samym 2 500 000 kg CO2e To tyle, ile wyemitowały by 544 samochody osobowe jeżdżące non-stop przez cały rok.

– Wynik ten to efekt zaangażowania zarówno naszych użytkowników, jak i każdego z naszych 2500 partnerów. Bez tej współpracy uratowanie miliona paczek nie byłoby możliwe. Choć ta liczba jest imponująca, jestem pewna, że to dopiero początek trendu na codzienną walkę z marnowaniem jedzenia. Gratuluję każdemu, kto dołożył swoją cegiełkę do pierwszego miliona – podkreśla Anna Kurnatowska, country managerka Too Good To Go w Polsce.

Jeśli mówimy o ograniczaniu skali marnotrawstwa, to jest co robić, a problem dotyczy każdego z nas. Jak wskazują najnowsze badania w ramach projektu PROM, w Polsce rocznie marnujemy 4,8 mln ton jedzenia! Oznacza to, że w każdej sekundzie przez cały rok wyrzucanych do kosza jest blisko 153 kilogramy żywności, z czego aż 60% w naszych domach, co nie jest bez znaczenia dla środowiska. Aż 8%-10% globalnej emisji gazów cieplarnianych ma swoje źródło w zmarnowanym jedzeniu.

Ideą aplikacji Too Good To Go jest świat bez zmarnowanego jedzenia. Powstała ona z myślą, by w jak najprostszy sposób włączać zwykłych ludzi i biznesy spożywcze we wspólną walkę z marnotrawstwem. Aby uratować paczkę, wystarczy wybrać spośród dostępnych miejsc to, które nas interesuje, zarezerwować i opłacić zamówienie poprzez aplikację, po czym o wyznaczonej porze odebrać ją w wybranym lokalu. Rozwiązanie jest uniwersalne i sprawdzi się zarówno w ogólnopolskiej sieci, jak i dla rodzinnego biznesu. Wśród miejsc, które korzystają z możliwości platformy, znajdują się takie marki, jak: Carrefour, Auchan, Starbucks, Costa Coffee, Green Caffe Nero, Pizza Hut, A. Blikle, North Fish, sieci hoteli Arche, Accor i Radisson Blu, znane i lubiane restauracje, cateringi dietetyczne, klubokawiarnie, małe kawiarenki, piekarnie czy osiedlowe warzywniak.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dzięki aplikacji Too Good To Go wszystkie emisje jakie powstały w produkcji, transporcie i całej drodze z pola do stołu, nie zmarnowały się, a to tyle ile:

  • wynoszą roczne emisje 321 polskich obywateli
  • wyemitował by samolot okrążający Ziemię 492 razy
  • powstałoby gdybyśmy wykonali 2285 lotów z Warszawy do Nowego Jorku
  • potrzebne jest, aby podgrzać wodę w bojlerze elektrycznym, na prysznic trwający 15 lat

Z Too Good To Go można korzystać w Warszawie, Krakowie, Szczecinie, Lublinie, Opolu, Toruniu, Bydgoszczy, Rzeszowie, Katowicach, Bielsku-Białej, Wrocławiu, Łodzi, Trójmieście, Olsztynie, Elblągu i Poznaniu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się