Jeszcze do niedawna, dla ostatnich kilku pokoleń wojna to był „koncept”, o którym uczyliśmy się na lekcjach historii. Coś, co jest daleko. Co jest przejmujące, ale mało realne. I nagle wojna przestała być abstrakcją i stała się rzeczywistością. Prawdziwym strachem… Rodzinami potrzebującymi pomocy. My – przedstawiciele branży kreatywnej zastanawialiśmy się, co to oznacza dla nas. Czy możemy zrobić coś dobrego i ważnego dla obywateli Ukrainy? Jak możemy im okazać naszą solidarność? Wtedy usłyszeliśmy śpiew ukraińskiej pieśniarki i aktorki Natalii Polovynki z chórem teatru ZAR we Wrocławiu. Ich wykonanie „Kyrie Eleison” – błaganie Boga o nadzieję i łaskę dla narodu ukraińskiego sprawiło, że postanowiliśmy przyłączyć do tej modlitwy ludzi na całym świecie – modlitwy ponad granicami i ponad religiami. Chcieliśmy stworzyć projekt, który będzie duchowym wsparciem dla Ukrainy i dla nas wszystkich; projekt, który będzie niósł wiarę i nadzieję. Stworzyliśmy więc wideo modlitwę z udziałem Natalii i uchodźców, którzy w tym momencie byli we Wrocławiu. O wschodzie słońca wyruszyliśmy nad Odrę, by ich nagrać. Chcemy, by ta pieśń stała się platformą wspólnoty, solidarności i pokoju. Dlatego stworzyliśmy akcję Pray4Ukraine (www.pray4ukraine.pl), do której zapraszamy artystów, pieśniarzy, chóry, opery, każdego, kto śpiewa, aby stworzyli swoje nagranie i przesłali je do nas. Będziemy niezmiernie wdzięczni za Państwa pomoc w rozpropagowaniu akcji. Alexandra Dobras, Joanna Wendorff-Ostergaard, Jarosław Korkuś, Matt Szymanowski, Rafał Piotr Solski
Jak się przyłączyć do akcji?
Zobacz również
Jeśli jesteś twórcą, muzykiem chórem, teatrem, nieważne jakiego jesteś wyznania, nagraj wideo dla Ukrainy, prześlij nam za pośrednictwem strony www.pray4ukraine.pl
- Krok 1 – Nagraj wideo
- Krok 2 – Wyślij link do swojej modlitwy na adres [email protected]
- Krok 3 – Podziel się modlitwą z hashtagiem #pray4ukraine
- Krok 4 – Udostępnij stronę www.pray4ukraine.pl w swoich mediach społecznościowych
Inicjatorem akcji jest wrocławska agencja marketingowa John Weston Group.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]