Pinterest kontra fake newsy
Jedna z najpopularniejszych platform social media – Pinterest – zapowiedziała walkę z dezinformacjami dot. zmian klimatycznych. Nowa polityka zakazuje publikowania antynaukowych tez, fake newsów czy teorii spiskowych – tyczy się to zarówno zwykłych postów, jak i reklam.
Chodzi tu o treści zaprzeczające istnieniu lub skutkom zmian klimatycznych, umniejszające rolę człowieka w globalnym ociepleniu lub kwestionujące, że owo zjawisko poparte jest dowodami naukowymi.
Zobacz również
Platforma będzie też usuwać posty sprzeczne z dobrze ugruntowanymi badaniami naukowymi lub przeinaczające je. Pinterest nie będzie tolerować także dezinformacji dot. sytuacji kryzysowych, które mogą wpłynąć na bezpieczeństwo publiczne w zakresie klimatu. Mowa tutaj np. o klęskach żywiołowych czy ekstremalnych zjawiskach pogodowych.
– Pinterest wierzy w kultywowanie zaufanej i prawdziwej przestrzeni dla osób korzystających z naszej platformy. Ten śmiały ruch jest rozszerzeniem naszych szerszych wytycznych dot. dezinformacji. Rozszerzona polityka dezinformacji klimatycznej to kolejny krok na drodze Pinteresta do zwalczania fake newsów i tworzenia bezpiecznej przestrzeni w internecie – mówi Sarah Bromma, szefowa działu polityki Pinteresta.
PS
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Try On for Home Decor to nowa funkcja serwisu Pinterest opierająca się na działaniu rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki niej użytkownicy przed zakupem mogą sprawdzić, jak dany produkt będzie wyglądał w ich domu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Gwiazda futbolu zgromadziła na swoim koncie zawrotną liczbę obserwujących. To właśnie do jego fanów dotarł przekaz od lekarki z Charkowa, która opowiadała o realiach brutalnej wojny w Ukrainie.