Pinterest kontra fake newsy
Jedna z najpopularniejszych platform social media – Pinterest – zapowiedziała walkę z dezinformacjami dot. zmian klimatycznych. Nowa polityka zakazuje publikowania antynaukowych tez, fake newsów czy teorii spiskowych – tyczy się to zarówno zwykłych postów, jak i reklam.
Chodzi tu o treści zaprzeczające istnieniu lub skutkom zmian klimatycznych, umniejszające rolę człowieka w globalnym ociepleniu lub kwestionujące, że owo zjawisko poparte jest dowodami naukowymi.
Zobacz również
Platforma będzie też usuwać posty sprzeczne z dobrze ugruntowanymi badaniami naukowymi lub przeinaczające je. Pinterest nie będzie tolerować także dezinformacji dot. sytuacji kryzysowych, które mogą wpłynąć na bezpieczeństwo publiczne w zakresie klimatu. Mowa tutaj np. o klęskach żywiołowych czy ekstremalnych zjawiskach pogodowych.
– Pinterest wierzy w kultywowanie zaufanej i prawdziwej przestrzeni dla osób korzystających z naszej platformy. Ten śmiały ruch jest rozszerzeniem naszych szerszych wytycznych dot. dezinformacji. Rozszerzona polityka dezinformacji klimatycznej to kolejny krok na drodze Pinteresta do zwalczania fake newsów i tworzenia bezpiecznej przestrzeni w internecie – mówi Sarah Bromma, szefowa działu polityki Pinteresta.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Try On for Home Decor to nowa funkcja serwisu Pinterest opierająca się na działaniu rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki niej użytkownicy przed zakupem mogą sprawdzić, jak dany produkt będzie wyglądał w ich domu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Gwiazda futbolu zgromadziła na swoim koncie zawrotną liczbę obserwujących. To właśnie do jego fanów dotarł przekaz od lekarki z Charkowa, która opowiadała o realiach brutalnej wojny w Ukrainie.